Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

9.04.2021 Słoneczka

Drodzy Rodzice!

Przedstawiamy propozycje zabaw na dziś.

 

 

Dzień trzeci: Co nam dają zwierzęta?

Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: produkty pochodzenia zwierzęcego (mleko, ser, wełna, masło, jajka), zdjęcia zwierząt hodowlanych na wsi (kura,

owca, krowa), zdjęcia produktów pochodzących od zwierząt (jajko, wełna, mleko), nagranie odgłosów zwierząt gospodarskich, kłębek wełny, butelka 0,5l, różowa bibuła,

plastelina, klej, czarny marker, klej, nożyczki, biała kartka A4.

 

      1. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach hodowanych na wsi.

Rodzic czyta dziecku zagadki o zwierzętach hodowanych na wsi:

Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń)

Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)

Ptak domowy, jajka znosi i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)

Je trawę na łące, czasem łaty ma. A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. (krowa)

Kiedy idzie polną ścieżką, kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

 

 

      1. Zabawa badawcza – Co nam dają zwierzęta?

Rodzic przygotowuje tacę z wybranymi produktami pochodzącymi od zwierząt. Dziecko dotyka produktów (wełna, skóra, jajka) oraz próbuje i określa ich smak (ser,

mleko). Rodzic zwraca dziecku uwagę na to, że zwierzęta są dla ludzi źródłem pokarmu, którego nie powinno się marnować. Wyjaśnia dziecku, że dzięki hodowaniu

zwierząt człowiek pozyskuje surowce do wytwarzania ubrań i butów.

Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co można zrobić z mleka?

Dziecko podaje swoje propozycje. Rodzic omawia z dzieckiem wykorzystanie kolejnych produktów (wełny, jaj i piór).

3. Zabawa dydaktyczna – Znajdź i dopasuj.

 

Rodzic pokazuje dziecku ilustracje zwierząt hodowanych na wsi (kura, owca, krowa), a następnie prosi dziecko, by znalazło ilustracje z produktami, które otrzymujemy od

tych zwierząt (kura-jajka, owca- wełna, krowa-mleko). Rodzic układa ilustracje zwierząt i produktów obrazkami do dołu. Dziecko losuje dwie z nich, gdy znajdzie parę

(zwierzę i pochodzący od niego produkt) odkłada je na bok. Jeżeli odsłoni ilustracje, które nie tworzą pary, kładzie je z powrotem na dywanie, obrazkiem do dołu.

4. Słuchanie odgłosów wiejskich zwierząt Głosy z wiejskiego podwórka.

Rodzic odtwarza dziecku nagrania odgłosów wiejskich zwierząt. Dziecko odgaduje, do jakiego zwierzęcia należy usłyszany dźwięk, naśladuje te odgłosy, a następnie

sposób poruszania się tych zwierząt.  Można skorzystać z You Tube https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

  1. Zabawa ruchowa – Po nitce do kłębka.

Rodzic zawiązuje dowolny przedmiot na końcu wełnianej nitki i ukrywa go w pokoju dziecka. Następnie rozwija wełniany kłębek na podłodze i tworzy ścieżkę. Zadaniem

dziecka jest poruszanie się po przygotowanej ścieżce. Zabawa kończy się w chwili znalezienia przedmiotu. Zabawę można dowolnie modyfikować i tworzyć nowe ścieżki.

    1. Praca plastyczna – Świnka skarbonka z plastikowej butelki.

Rodzic nacina plastikową butelkę na grzbiecie w taki sposób, aby powstał otwór do wrzucania monet. Dziecko okleja butelkę różową bibułą i wykleja z plasteliny oczy. Na

białej kartce rysuje uszy, nogi i ogonek. Wycina elementy i przykleja je do butelki. Świnka gotowa!