Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

26.06.2020 Krasnoludki

Temat: Może, nad morze.

 

 

„Jak to mały Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele” – poznanie sposobów wypoczywania nad morzem po wysłuchaniu opowiadania H. Łochockiej; rozmowa kierowana na temat treści utworu; uświadomienie, kiedy nie wolno się kąpać w morzu (gdy jest czerwona flaga, są wysokie fale, po zmroku, gdy nie ma dorosłego itd.) oraz ważnej roli ratownika na kąpielisku.

Jak wróbelek Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele […] Elemelek stał z walizką, spoglądając na to wszystko. A ze bardzo był zdziwiony, więc rozstawił nóżki obie, kręcił łebkiem w różne strony i rozdziawiał krótki dziobek. Sam do siebie przy tym gadał: – Strasznie jest to morze duże! Deszcz tu wielki chyba padał ze trzy lata albo dłużej. Jak też ono szumi, śpiewa… Za tą plażą widzę drzewa, więc wynajmę pokój w listkach. Niech zostanie tam walizka, a ja zaraz włożę nowy zgrabny kostium kąpielowy. Smukłe mewy z piórkiem białym spadły z szumem jak latawce i na falach się huśtały jakby właśnie na huśtawce. Wróbel w modnym swym kostiumie pręży łapki tak jak umie, poprzez plażę mknie wytrwale i też skacze już na fale, aby ich spienione grzbiety pohuśtały go. Oj, rety! Jak tu mokro! Ile piany! Kto tak pryska? To bałwany! Bałwan duży z drugim, małym, Elemelka wnet porwały, zakręciły, zamoczyły. Taki prysznic nie jest miły dla małego wróbelaska. Więc zawołał: – Jeśli łaska, odsuń no się, mój bałwanie. Niech pan bałwan już przestanie i popłynie w inną stronę. Ach, ratunku, gwałtu! Tonę! Smukłe mewy z piórkiem białym usłyszały, podleciały i wróbelek rozkrzyczany wyłowiony został z piany. Na swych skrzydłach srebrnych, prostych śmigłe mewy go uniosły i złożyły w dołku z piasku, gdzie zaprzestał wreszcie wrzasków. – Panie wróblu, jak tak można? Trzeba z wolna i z ostrożna wchodzić w wodę, bo źle bywa, jeśli się nie umie pływać. Ucz się w płytkiej pływać wodzie; udzielamy lekcji co dzień.

• „Fale na morzu” – ćwiczenie oddechowe, rozwijające narządy mowy; dmuchanie przez słomkę zanurzoną w wodzie, bulgotanie; naśladowanie morza na głoskach szumiących

„Na wakacjach”- wykonanie zadania w karcie pracy s.157, nazwij wszytskie przedmioty, które widzisz, klaszcząc podziel na sylaby.

• „Morskie fale” – potrzebna będzie duża kartka, niebieskie farby. Maluj palcami linie faliste przy muzyce relaksacyjnej.

4-latek

ƒNad morzem – zabawy matematyczne, przeliczanie elementów, dodawanie i odejmowanie.Przygotowujemy zdjęcia różnych muszli poprzecinane na pół. Zadaniem dzieci jest ich prawidłowe ułożenie. Dzieci przeliczają wszystkie muszelki, określają ich wielkość i kolor. Następnie  opowiadamy i zadajemy pytania do poszczególnych fragmentów opowiadania. Dzieci zwracają uwagę na liczbę i kolor muszelek wymienionych w opowiadaniu i układają patyczki w odpowiedniej liczbie i odpowiednim kolorze.
Zosia z mamą wybrały się na spacer brzegiem morza. Idąc, znajdowały muszelki i wkładały je do torebki. Kiedy już się trochę zmęczyły, postanowiły obejrzeć zebrane skarby. Wyłożyły je na piasek. Jedna muszelka była żółta, dwie czerwone a ostatnia była zielona. Pytania: Ile muszelek znalazła Zosia? (dzieci przeliczają muszelki) Jaka była pierwsza znaleziona muszelka. Która muszelka była największa? Która była najmniejsza?. Zosia postanowiła żółtą muszelkę dać mamie (dzieci odkładają żółty patyczek), a czerwoną tacie. (dzieci odkładają jeden czerwony patyczek). Pytania: Ile muszelek Zosia dała rodzicom? Ile muszelek zostało Zosi?.

ƒLatawce – zabawy grafomotoryczne. Dzieci nazywają kolory na latawcach. Następnie kończą kolorowanie tak, aby wszystkie latawce były takie same. Na końcu na każdej wstążce rysują po trzy kokardy. KP4 s. 41.

ƒSłuchaj i licz – ćwiczenia w prawidłowym liczeniu. Protrzebne będą kartoniki z liczbami 1 do 10. Słuchaj polecenia - połóz na stole czerwone klocki- policz, ile ich jest, dodaj cyfrę. Wykonuj zadania na zmianę z rodziną.

Wesołej zabawy.