Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

24.06.2020 Słoneczka

Temat: Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.

 

 

Moja miejscowość – rozmowa o rodzinnej miejscowości. Dzieci oglądają plan/mapę rodzinnej miejscowości. Zastanawiają się, gdzie znajdują się ich domy (podają nazwę ulicy, przy której mieszkają). Następnie starają się odtworzyć trasę spaceru i sprawdzić, gdzie znajdowały się poszczególne zabytki/atrakcje turystyczne.

Atrakcje dla małego turysty- tworzenie kącika małego podróżnika. Dzieci przgotowują foldery, pocztówki, albumy, publikacje i pamiątki związane ze swoją miejscowością. Oglądają je, dzielą się spostrzeżeniami, porównują stare zdjęcia z nowymi, przedstawiającymi te same miejsca. Tworzą kącik o swojej miejscowości.

Spacer po mojej miejscowości  – przygotowanie do wycieczki.Omawiamy z dziećmi trasę wycieczki z wykorzystaniem planu miejscowości. Następnie wspólnie zastanawiamy się, jakie zagrożenia mogą spotkać po drodze, omawiamy zasady bezpieczeństwa. Na zakończenie dzieci przygotowują swoje rzeczy osobiste (np. chusteczka na głowę, woda) i inne, których będą potrzebować podczas wyprawy.

Paszport z mojego miasta – wycieczka, zdobywanie wiedzy o swojej małej ojczyźnie. Dzieci otrzymują paszporty (kartoniki formatu A5 złożone na pół, gdzie znajdują się ilustracje lub napisy z nazwami atrakcji turystycznych, które mają odwiedzić). W każdym miejscu mają do wykonania jakieś zadanie: – poznać ciekawostkę o miejscu, które odwiedziły; – zwiedzić muzeum/izbę regionalną; – odnaleźć przedmiot/eksponat w muzeum/izbie regionalnej, dowiedzieć się czegoś ciekawego na jego temat, opowiedzieć o tym koleżance/koledze; – odszukać na budynkach/obrazach fragmenty przedstawione na fotografii; – zostawić znicz w miejscu upamiętniającym poległych w wojnie mieszkańców miejscowości; – w każdym odwiedzonym zdjęciu wykonać grupowe zdjęcie; – dowiedzieć się, dlaczego dany obiekt jest zabytkiem/pomnikiem przyrody; – przeprowadzić wywiad z przewodnikiem/członkiem lokalnego towarzystwa miłośników małej ojczyzny. Do swoich „paszportów” dzieci dostają pieczątkę potwierdzającą wykonanie określonego zadania lub, jeśli dana miejscowość ma herb, kolejne elementy herbu do wklejenia do paszportu – zebranie całego herbu będzie oznaczało, że dziecko wykonało prawidłowo wszystkie zadania. Możemy na wyciczke wybrać się do okolicznych miejscowości- Pszczyna, Oświęcim.

Folder turystyczny – zabawa plastyczna. Korzystając z dostępnych materiałów, przedszkolaki tworzą foldery reklamowe swojej miejscowości. W tym celu dzielą arkusz z kolorowego bloku A3 na trzy części. Na „skrzydełkach” naklejają fotografie poszczególnych atrakcji turystycznych i ozdabiają je, a w centralnej części ulotki naklejają uproszczony plan swojej miejscowości. Z pomocą rodzica rysują w odpowiednich miejscach kolorowe kropki i takie same kropki stawiają przy fotografiach, prezentujących zaznaczone na planie miejsca. Mogą zredagować krótkie teksty informacyjne o swojej miejscowości i z pomocą rodzica zapisać je i wydrukować.

Letni krajobraz – zabawa doskonaląca spostrzegawczość. Dzieci wskazują na ilustracji te elementy obrazka, których fragmenty zostały umieszczone niżej. Następnie mają za zadanie dokończyć rysunek i go pokolorować. Na koniec dokonują samooceny.  KP4 s. 56.

4-latki otocz trzy naszyjniki z muszelek, któe wymagają naprawy. Przyklej do pierwszego naszyjnika brakujące muszelki. Pokoloruj według wzoru muszelki w drugim naszyjniku. W trzecim dorysuj brakujące muszelki- slimaczki KP 4 s. 40.

Wesołej zabawy.