Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

23.06.2020 Słoneczka

Temat: Pakujemy plecaki.

 

Straganik z pamiątkami – zabawa matematyczna.Potrzebne będa pamiątki lub obrazki ( muszelki, szyszki, kmyki, kapelusz). Rozkładamy na dywanie wybrane pamiątki z wakacji i mówimy: Każdą pamiątkę sprzedam za dwa patyczki. Ile musicie mieć patyczków, żeby kupić wszystkie?. Dzieci przeliczają, a następnie układają odpowiednią liczbę patyczków. Po chwili  układamy inną liczbę pamiątek lub zmienia ich „cenę”, a dzieci wykonują odpowiednie działania na liczmanach.

Dwie walizki – zagadki dotykowe. Przygotowujemy  dwie walizki lub torby., w których umieszczamy dwa buty zimowe, para klapek, łyżka i łyżeczka, papier toaletowy, czapka i szalik (od kompletu), dwie walizki. Tłumaczymy dzieciom, że chcemy wyjechać na wakacje, ale został spakowany przez osobę, która zupełnie nie wie, jak to zrobić. Prosi ochotnika, żeby wyjął z pierwszej walizki jeden przedmiot i spróbował odnaleźć w drugiej taki sam, musi jednak to zrobić za pomocą zmysłu dotyku. Do odnalezienia kolejnego przedmiotu prosi następnego ochotnika. Na zakończenie dzieci oceniają, czy te przedmioty są faktycznie potrzebne na wyjazd, a jeśli tak, to w jakich sytuacjach.

Gdzie ja jestem? – zabawa rozwijająca umiejętność łączenia obrazków w całość. Dzieci otrzymują puzzle z ilustracjami z różnych zakątków świata (góry, las, wieś, morze, jezioro, egzotyczna wyspa). Opisują te miejsca i zastanawiają się, co można tam robić, jaka najczęściej jest tam pogoda.

Co spakowalibyście do walizki? – zabawa dydaktyczna. Dzieci wyobrażają sobie, że hula-hoop to walizka, do której mają spakować ubrania i przedmioty niezbędne w miejscu z fotografii. Mogą wykorzystać przyniesione przez nas atrybuty lub rysować poszczególne elementy na małych karteczkach i układać w „walizce”.

Pakujemy plecak – zabawa dydaktyczna. Dzieci dzielą się informacjami o tym, dokąd pojadą w najbliższe wakacje. Podają nazwy przedmiotów, które ze sobą zabiorą. Następnie rysują po śladzie plecak, a w nim potrzebne przedmioty. Na zakończenie przypominają sobie numery telefonów alarmowych.  KP4 s. 55.

4-latki słuchaj wierszyka i rysuj KP 4, s. 43 ,,plecak".

Koniecznie to zabierz – ćwiczenia w klasyfikowaniu. Dzieci przygotowują wyprawkę na podróż. Następnie wymienia różne części garderoby (uwzględniając długość rękawów, kolor, krój, elementy ozdobne), które należy spakować. Dzieci przeliczają, segregują, określają wygląd.

Jestem bezpieczna/bezpieczny – rozmowa na temat bezpieczeństwa w czasie podróży. Dzieci wspólnie z rodzicem omawiają zasady bezpieczeństwa podczas pobytu w różnych miejscach. Wymieniają niebezpieczeństwa grożące dzieciom, które odpoczywają nad wodą, na górskich szlakach, w miejscach, w których jest dużo  podróżnych (dworce/lotniska/deptaki). Zastanawiają się, jak trzeba się zachowywać, aby uniknąć niebezpieczeństwa.

Bezpieczne wakacje https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Wesołej zabawy.