Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

17.06.2020 Słoneczka

Temat: Poznajemy zwierzęta małe i duże.

Jakie to zwierzę? – zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Rozkładamy na dywanie fotografie różnych zwierząt z wiejskiego gospodarstwa i zakrywamy je białą kartką w taki sposób, aby dzieci widziały tylko nogi tych zwierząt. Dzieci próbują odgadnąć, które zwierzę ma takie kończyny.

ƒDyktando rysunkowe – zabawa grafomotoryczna rozwijająca orientację na kartce. Dzieci otrzymują kartki A4 oraz flamastry.Prosimy, aby wskazały górę strony, a następnie jej dół. Prosimy, żeby pokazały prawy bok strony, a następnie lewy. Na zakończenie zachęcamy, żeby dzieci poprowadziły wskazujący palec po prawej krawędzi kartki od góry do dołu. Następnie tłumaczymy, że ich zadaniem będzie narysowanie zwierząt w odpowiednim miejscu na kartce. Zwierzęta muszą być narysowane dość szybko, więc możemy za każdym razem będzie odliczać od 15 do 0. Opisujemy położenie zwierząt, np. Na dole kartki na środku znajduje się krowa. Obok, z prawej strony należy narysować świnkę. W prawym górnym rogu jest kura, a w lewym górnym rogu koza. Po zakończeniu pracy dzieci mogą obejrzeć rysunek nauczyciela i porównać go ze swoim. Weryfikują tym samym poprawność wykonania zadania.

Rodzina z wiejskiego podwórka – zabawa językowa. Dziecko losuje ilustrację przedstawiającą jedno zwierzę z wiejskiej zagrody i ma za zadanie przedstawić się jako zwierzęca rodzina, ale bez używania ich nazwy, np. Mieszkamy w oborze, moje dziecko to cielaczek, a mój mąż to byk. Wszyscy nosimy grzebienie, mój synek to kurczaczek, a mąż – kogut.

Małe i duże zwierzeta w zagrodzie – zabawa matematyczna. Dzieci przeliczają liczbę zwierząt znajdujących się w zagrodach, sprawdzają w tabeli, ile powinno zwierzęta w zagrodzie – zabawa matematyczna. Dzieci przeliczają liczbę zwierząt znajdujących się w zagrodach, sprawdzają w tabeli, ile powinno się ich znajdować, i dorysowują brakujące zwierzęta. Na koniec dokonują samooceny.  KP4 s. 51.

4-latki KP 4 s.36 nazwij zwierzęta i ich młode. Doprowadź każdą mamę do maleństwa , które zwierzęta są ptakami? Narysuj przy nich kółka.

„Po co krowie rogi na głowie?” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej połączone z rozmową.
Po co krowie rogi na głowie?
Raz pewien gąsior, spotkawszy krowę, taką z tą krową zaczął rozmowę: – Pani ma ładne oczy, pani ma zgrabne nogi, pani mogłaby zostać artystką filmową, pani krowo, gdyby nie rogi… Po co pani te rogi na głowie? Czy nie warto pomyśleć o zmianie? Pani byłoby bardziej do twarzy w kapeluszu, w berecie, w turbanie. Znam się dobrze na damskiej modzie, na urodzie oraz na sztuce, jaka pani byłaby śliczna, gdyby pani chodziła w peruce! No niech pani pomyśli przez moment, no niech pani mi tylko powie –na co pani właściwie te rogi? Po co pani te rogi na głowie? A ta krowa nie rzekła słowa, tylko głowę schyliła nisko – jak mu dała rogami odpowiedź, to przeleciał przez całe pastwisko. Sto dwadzieścia koziołków fiknął, wylądował w przydrożnym rowie i już nigdy więcej nie pytał, po co krowa ma rogi na głowie.

Zadajemy dzieciom pytania: Czy gąsiorowi podobał się wygląd krowy? Co mu w nim przeszkadzało? Czy krowa udzieliła odpowiedzi na pytanie gąsiora? W jaki sposób gąsior dowiedział się, po co krowie rogi na głowie? Czy rogi krowy są niebezpieczne?. Dzieci odpowiadają zgodnie z treścią wiersza i swoimi doświadczeniami.

Bezpieczni na wsi – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie zagrożeń podczas pobytu na wsi.  Prosimy, żeby dzieci zastanowiły się, czy tylko krowy bywają niebezpieczne i co może stanowić zagrożenie na wsi (odnoszą się do własnych doświadczeń oraz do treści opowiadania M. Ledwoń „Wycieczka na wieś”). Następnie wyjmujemy monetę. Każde dziecko rzuca monetą raz. Jeśli wypadnie orzeł – wymienia czynności, które można wykonywać, gdyż są bezpieczne (i pod jakimi warunkami), np. Można karmić kury pod opieką dorosłego. Można zbierać owoce, które rosną na krzewach, ale należy uważać na osy. Jeśli wypadnie reszka – wymienia te czynności, które są zabronione, np. Nie wolno bawić się w pobliżu maszyn rolniczych. Nie można zbliżać się do zwierząt.

Bezpiecznie na wsi – praca plastyczna, tworzenie plakatu w grupach. Dzieci przypominają sobie, co może stanowić zagrożenie na wsi. Następnie przedszkolaki wymyślają hasło, które będzie ostrzegać przed niebezpieczeństwem, a rodzic zapisuje je na dużym arkuszu. Dzieci  rysują na swoim plakacie rysunki ostrzegające przed zagrożeniami.

Wesołej zabawy.