16.06.2020 Krasnoludki
Temat: Hałasy na wiejskim podwórku.
Patykiem pisane- przygotuj duży arkusz papieru, czarny i czerwony mazak. Narysuj kilka punktów czarnych i kilka czerwonych. Teraz połącz je ze sobą w taki sposób, aby powstały linie pionowe i poziome. Łącz ze sobą po dwa punkty.
Na podwórku- posłuchaj tekstu T.Fiutowskiej. A może mama odegra te scenki dla Ciebie jak w teatrze. Opowiedz, kto wystapił w opowiadaniu i co takiego się stało na wiejskim podwórku?
DZIECKO: Jestem Hania. Rano wstaję i zwierzętom pokarm daję. (Zbliża się do Kury) KURA: Ko, ko, ko… HANIA: Kurko, dam ci w misce ziarnek trochę. KURA: O te ziarna właśnie proszę… KROWA: Muu, muu, muu… HANIA: Już ci daję trawę, krówko. KROWA: Teraz pójdzie mi na zdrówko. KOŃ: Ihiha, ihiha… HANIA: Siwku, jest dla ciebie garstka owsa… KOŃ: Jeszcze jedną mogę dostać? HANIA: Dla ciebie mam piesku, kość. PIES: Kości nigdy dość. KOT: Miau, miau, miau… HANIA: A dla ciebie mleko, kotku… KOT: Postaw miskę tu, przy schodku. ŚWINKA: Kwik, kwik, kwik… HANIA: Świnko, do korytka sypię jadło… ŚWINKA: Jeszcze trochę, by się zjadło… HANIA (ogląda się, zwierzęta jedzą):
Każdy dostał swoje danie. Ja też idę na śniadanie!
„Kwa, kwa i kukuryku” – zabawy logopedyczne; doskonalenie aparatu mowy oraz słuchu; rozpoznawanie, nazywanie i naśladowanie odgłosów zwierząt z gospodarstwa.
4-latki
Co robi rolnik? Porozmawiaj z rodzicami na temat kim jest rolnik, co robi w gospodarstwie? Nazwij czynności jakie musi wykonać oraz maszyny, jakie będą mu potrzebne.
Zwierzątka- przygotuj książkę z obrazkami o tematyce wiejskiej lub ilustracje, zdjęcia. Nazwij zwierzęta mieszkające na wsi i podziel te wyrazy na sylaby. Tteraz do każdego dorosłego zwierzęcia dopasuj jego dziecko i nazwij je. Wykonaj zadanie w karcie pracy str.36
Tu mieszkamy- poszukaj z mamą kilka pudełek różnej wielkości. Przygotuj nozyczki, klej, papier oraz zwierzęta (figurki lub obrazki). Pamietaj, że każda gupa zwierzat mieszka oddzielnie. Wykonaj z rodzciami makietę gospodarstwa domowego.
Do mamy- poszukaj z rodzicami w czasopisamch zdjęć zwierząt w gospodarstwie wiejskim. Dorosłe to mamy, przyklej je na arkuszu papieru. Do każdej mamy spróbuj dorysować jej dziecko. Nazwij mamy i dzieci, to nie tak samo.
Kolorow zabawa-umów się z rodziną, że każdy określi, co jedna osoba ma zrobić, warunkeim jest podanie na końcu koloru, np. usiąź na czymś brązowym, podaj coś czerwonego, itd.
Wesołej zabawy.