16.06.2020 Słoneczka
Temat: Odwiedzamy gospodarstwo.
Mój domek- zabawa czytelnicza. Przygotujmy pudełka po zapałkach i umieśćmy na nich pierwszą sylabę nazwy budynków, a wewnątrz ilustrację zwierzęcia lub przedmiotu np. – STA + konik, STA + osiołek, CHLE + świnka, O + krowa, O + koza, KU + kura, KU + indyk, KU + kaczka, STO + belka słomy, SPI + zboże, KLA + królik, WIA + traktor, WIA + kombajn. Pomocna może być ilustracja gospodarstwa w ksiązce. Po zajrzeniu do środka do środka pudełka, okaże się kto lub co w nim mieszka lub co się w nim znajduje.
Gdzie mieszkam- zabawa dydaktyczna, oglądamy ilustracje w książce s.48-49, 4-latki s. 34-35. Nazywamy domki zwierząt gospodarskich. Pomocne mogą być filmy: https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&t=2s
Podaj kopytko- odgrywamy rolę gospodarza i mówimy ,,idę do kurnika" a dzieci odpowiadają w języku zwierzat ,,ko, ko". Prosimy, aby wymieniły części ciała zwierzęcia np.skrzydło, grzebień, korale. I analogicznie, dalej wymieniamy : a teraz idę odwiedzić świnki w chlewiku.
Zabawy ze zwierzętami – zabawa dydaktyczna rozwijająca orientację na kartce. Dzieci łączą produkt ze zwierzęciem, od którego pochodzi produkt. Wskazują swoją prawą i lewą stronę ciała, a następnie górną i dolną część strony, a następnie kolorują zwierzęta zwrócone w określoną w poleceniu stronę. KP4 s. 50.
4-latki słuchaj wierszyka i rysuj KP 4 str. 50.
Świnka – zabawa konstrukcyjna. Dzieci malują różową farbą rolkę po papierze toaletowym. Po wyschnięciu z pomocąrodzica doklejają plastikowy korek w miejscu ryjka (nieco powyżej środkowej linii rolki). Z kolorowego papieru (różowego) wycinają dwa trójkąty równoramienne (bok o dł. ok. 1,5 cm) i doklejają je w górnej części rolki. Za pomocą kleju wikol przymocowują ruchome oczka. W dolnej części rolki (z tyłu) doklejają wstążeczkę z tworzywa sztucznego, którą wcześniej zrolowały z użyciem nożyczek. Mozna wykonac podobnie inne zwierzęta.
Wesołej zabawy.