Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

12.06.2020 Krasnoludki

Temat: Kwiecista łaka.

 

 

Owady i kwiaty- przygotuj kolorowe kwiatki z papieru, pomponiki lub kawałki waty i spinacze do bielizny. Ułóż kwiatki na podłodze. Pomponiki to owady, a wiesz, że fruwają z kwiatka na kwiatek. Przenoś pomponiki z kwiatka na kwiatek przy pomocy spinacza. Posłuchaj poleceń np. na czerwony kwiatek trzy owady. Wykonaj zadanie w karcie pracy str. 149

Zagadkowa łąka- rozwiąż zagadki słowne:

Pszczoły Co to są za panie? Mają w paski ubranie, Mają dużo roboty, bo robią miód złoty.
Zwierzęta lasów i łąk Kret Ma bardzo małe oczki – nie widzi prawie wcale, ale w ciemnych tunelach, pod ziemią, w aksamitnym futrze rusza się doskonale.
Mrówka Kręcę się i pracuję, kopiec z igieł buduję. Dźwigam igły jak bale, nie narzekam wcale.
Pszczoła, osa, trzmiel, mucha Latające, bzykające, spotykane są na łące.
Bocian Czerwone nogi i białe piórka, przed nim do wody żaby dają nurka.
Motyle Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko.

Kwiaty na łące – zabawa matematyczna. Dzieci trzymają przed sobą zielone kartki imitujące łąkę, a obok kartek – kwiaty, te z wcześniejszego zadania. Dajemy dzieciom zadania, np.: Ułóż na łące pięć kwiatów. Dorzuć trzy kwiatki – ile kwiatów jest teraz na łące. Odejmij dwa kwiatki – ile kwiatów na łące zostało?. Dzieci przeliczają kwiaty, wykonują proste ćwiczenia na konkretach.

4-latki

 ƒƒPływa czy tonie? – doświadczenia z owocami. Przygotowuj dużą przeźroczystą miskę z wodą, pomarańcze, kilka innych owoców, słoiczki, wodę mineralną, nóż, deskę do krojenia. Wiesz, że owoce czasem pływają w wodzie, a innym razem idą na dno. Wrzuć do miski całą pomarańczę i obserwuj, co się dzieje (pomarańcza pływa). Następnie włóż do miski obraną pomarańczę, obserwuj, jak owoc tonie.Dzieje się tak, gdyż miąższ pomarańczy zawiera dużo fruktozy, jest gęsty i działa jak gąbka, dlatego pomarańcza tonie. Skórka jest lżejsza niż woda i porowata, dzięki niej pomarańcza pływa. Potem przeprowadź doświadczenia z innymi owocami i z pomocą rodzica wyciągaj wnioski. Na zakończenie dzieci wraz zrodzicem przygotowują w słoikach wody smakowe. Każde dziecko tworzy własną kompozycję, wykorzystując np. arbuza, truskawki, limonkę, ananasa. Dzieci myją owoce, kroją na kawałki, wkładają do słoików, dodają świeże zioła (np. miętę czy rozmaryn), zalewają wodą przegotowaną lub źródlaną. Słoiki należy odstawić w chłodne miejsce na kilka godzin.

Żabka i motylki- pobiegajcie trochę po pokoju lub ogrodie. Kiedy usłyszysz uderzenia łyżkę o łyżkę zatrzymaj się i policz, podskocz tyle razy ile uderzeń, jak żabka.

Rozsypane owoce i warzywa- poproś mamę, aby narysowała kontury owoców i warzyw. Mogą być ołókiem. Ty popraw po linii mazakiem i pokoloruj je. Teraz potnijcie obrazki, każdy na 4 lub 5 częsci i rozsypcie je na dywanie. Przygotuj duży arkusz papieru i postaraj się złożyć puzzle w całość. Przyklej.

Weołej zabawy.