Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

9.06.2020 Krasnoludki

Temat: Sałatka owocowa.

 

 

Tyle samo- wykonaj zadanie z KP str.147(zabawy matematyczne: przeliczanie, dopełnianie, rozdzielanie po tyle samo; nazywanie i kolorowanie owoców).

Robimy sałatkę- przygotuj deski do krojenia, noże plastikowe, owoce takie jakie lubisz , miskę i małe miseczki. Pamiętaj o tym, że przed zrobieniem sałatki należy umyc ręce i owoce, a te, które mają skórkę, nalezy z niej obrać. Teraz postaraj się pokroic owoce na kawałki. Wrzuć je do miski i wymieszaj. Możesz trochę je posłodzić dodając łyżeczkę miodu. Podziel owoce na mniejsze miseczki. Jeśli lubisz możesz je zjeść dodając do nich jogurt. Smacznego.

Przetwory z owoców- postaraj się o kartkę, może być A3. Poproś o narysowanie na niej konturów słoika lub słoików ołówkiem.Teraz popraw je flamastrem. Przygotuj farby w kilku kolorach i patyczki do uszu. Wypełnij kontury słoika punktami nie wyjeżdżając za linie. To ty decydujesz, co włożyłeś do słioka. Po wyschnięciu możesz nakleić etykiety, które sam wykonałeś.

4-latki

Letnia łąka- ƒMieszkańcy łąki – zabawa dydaktyczna. Pzygotuj na  podłodze bibułę w trzech kolorach: najpierw brązową lub czarną, nad nią zieloną, następnie niebieską. W ten sposób powstaje makieta łąki. Opowiedz, kto zamieszkuje łąkę: pasek brązowy/pod ziemią/ – kret, dżdżownica, żuk;  pasek zielony /trawa, rośliny/ – mak, stokrotka, koniczynka, mlecz; pasek niebieski /niebo/-motyl, biedronka, ważka, pszczoła. Powiedz głośno wszyskie nazwy i podziel je na sylaby. Ułóż paski w odpowiedniej kolejności i wskaż palcem, gdzie kto mieszka. Wykonaj zadanie w KP str.30-31.

ƒWąż, mucha, konik polny – zabawa ruchowa dźwiękonaśladowcza.Na łące słychac wiele owadów, posłuchaj i Ty : wąż – sss… (złożenie dłoni w strzałkę i faliste ruchy); mucha – zzz… (machanie dłońmi jak skrzydełkami); konik polny – cyk, cyk cyk (podskakiwanie). Biegajcie po całym pokoju lub ogrodzie. Na hasło MUCHA zatrzymajcie się, słychać zzzz ,poruszajcie się jak mucha. Słuchajcie uważnie poleceń.

ƒMoja łąka – praca plastyczna, technika mieszana. Przygotujcie błękitną i zieloną kartkę formatu A4 oraz kilka czerwonych kółek o różnej średnicy (2–5 cm). Dzieci rwą zielone kartki na paski o szerokości około 1–2 cm (paski mogą się lekko zwężać z jednej strony). Smarują zielone paseczki do połowy klejem i przyklejają do niebieskiej kartki – w ten sposób powstaje trawa. Potem w dowolnych miejscach na kartce dzieci przyklejają czerwone kółka – biedronki. Każde kółko należy podzielić na pół czarną linią (powstają skrzydełka), a następnie dorysować kropki, głowę, czułki, nóżki. Przypominamy, że najpopularniejsze w Polsce są biedronki siedmiokropki i dwukropki. Dzieci przeliczają kropki na skrzydełkach biedronek. Na zakończenie kredkami upiększają łąkę wg własnych pomysłów.


ƒCo to jest? – zabawa ruchowa doskonaląca refleks i orientację w przestrzeni. Posłuchaj pytania rodzica i  staraj się jak najszybciej odnaleźć właściwy przedmiot, podając jego położenie. Przykładowe pytania: Z czego można pić? – dzieci wskazują np. kubek na biurku. Co pływa w wodzie i ma łuski? – dzieci wskazują np. pluszową zabawkę rybę w kąciku zabawek albo rybę na obrazku w książce. Co ma cztery koła i silnik? – dzieci wskazują samochód .

Co się zmieniło?-wykorzystaj przedmioty, które przyniosłeś na stół. Ułóż je w szeregu i postaraj się zapamiętać ich kolejność. Teraz wyjdź, a mama coś zmieni. Wejdź i rozpoznaj co się zmieniło, co zmieniło miejsce, co zniknęło?

Wesołej zabawy.