Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

8.06.2020 Krasnoludki

Temat: Letnie owoce.

 

 

Kącik owocowy- poszukaj w domu owoców lub przygotuj ich zdjęcia. Poproś mamę, aby dla każdego z nich przygotawała podpis. Nazwij głośno

wszystkie owoce, podziel ich nazwy na sylaby,klaszcząc. Przyglądaj się napisom, postaraj się je zapamiętać.

Czereśnie i dzieci- posłuchaj wiersza S. Szumowskiej

Czereśnie i dzieci Różowe czereśnie pomiędzy listkami – do niskich gałęzi dosięgniemy sami.
Przystawimy sobie drabinkę, stoliczek… Narwiemy czereśni pełniutki koszyczek!
A wróble się śmieją z kłopotów dziecięcych, bo na czubie drzewa czereśni najwięcej.
Takie są dojrzałe, że aż leci ślinka. Ćwir… ćwir… niepotrzebna wróbelkom drabinka.
Zrobią dzieci kukłę, lecz nie dla zabawki, będzie straszyć wróble i odganiać kawki.

Odpowiedz na pytania: czy owoce są zdrowe? Dlaczego warto je jeść? Wymień owoce, które znasz, powiedz jakiego są koloru i jak smakują.

Muszka i gruszka- przygotuj dwa obrazki z konturami owoca, może to być jabłko i gruszka. Jeden owoc czerwony, drugi żółty. Teraz także kuleczki z czerwonego i żółtego papieru. To będą nasze muszki. Podziel muszki kolorami i przyporządkuj do owoca, który one lubią najbardziej. A teraz posłuchaj i wykonaj polecenia: na jabłku były dwie muszki, przyleciały jeszcze dwie- ile ich jest razem? Pplicz, a może dopasujesz cyfrę? Pobawcie się matematyka.

Owocowe memo- przygotujcie 10 podwójnych obrazków z owocami. Poproś rodzica, aby narysował ich kontury, a Ty je pokoloruj. Teraz zagrajcie w memo, kto pierwszy odszuka pary.

4-latki

Gdzie mam usiąść?- pobawcie się wszyscy razem. Pierwsza osoba z rodziny wybiera imię kolejnej i miejsce, w którym ma usiąść. Po wykonaniu zadania zamiana. Osoba, która siada, wybiera i wskazuje miejsce.

/nadeszło lato- popatrz, co się dzieje za oknem wraz ze zmianą pory roku. Opowiedz, co wiesz o lecie i zmianach zachodzących w przyrodzie.

Spacer- posłuchaj opowiadania :

Wyobraźcie sobie, że znajdujecie piękny kwiat, który upajająco pachnie. Przysuńcie twarz blisko niego i wąchajcie miły aromat… Wyobraźcie sobie, że natrafiłyście na dziki krzew z jadalnymi owocami. Zerwijcie sobie kilka i włóżcie do ust… Wyobraźcie sobie, że doszłyście do małego stawu, po którym pływa kilka dzikich kaczek. Pokażcie mi, jak karmicie te kaczki […] Teraz musimy przejść przez gęste chaszcze, w których są pokrzywy i ciernie. Wyobraźcie sobie, jak przez nie przechodzicie, nie raniąc się przy tym… W poprzek drogi leży wielki pień drzewa. Pokażcie mi, jak przez niego skaczecie… W oddali możemy zobaczyć stado jeleni. Obserwujcie je… Dochodzimy do pięknego czystego jeziora. Pokażcie mi, jak wchodzicie do wody i wzajemnie się chlapiecie… Teraz jesteśmy na ściernisku. Pokażcie mi, jak biegacie po ściernisku… Po długim bieganiu bardzo chce wam się pić. Na szczęście znalazłyście małe źródełko. Napijcie się z niego wody… Teraz czas na posiłek. Pokażcie mi, jak rozpalacie ognisko i na długich kijach pieczecie kiełbaski… Co chcecie jeszcze robić na tym spacerze?..

Opowiedz własnymi słowami, co się wydarzyło w opowiadaniu. Pytaj o wyjaśnienie słó, których nie rozumiesz.

Pachnące kwiaty- powycinaj kwiaty z kolorowego papieru,wybierz jeden i połóż go na dłoni. A teraz dmuchaj tak mocno, żeby spadł na ziemię. Zrób to kilka razy, dmuchając mocniej i słabiej. Podrzuć kwiaty do góry i patrz, jak spadają. Teraz połóż się na plecach na twojej łące i posłuchaj muzyki. Przy zmianie tempa obracaj się na brzuch, na plecy, na boki.

Letnia orkiestra- wykorzystaj wycięte kwiaty, wytnij jeszcze chmurki i słońce. Każdemu z obrazków przyporządkuj instrument, który posiadasz w domu lub stwórz instrument według własnego pomysłu. Teraz orkiestra jest już gotowa, a obrazki to nuty. Poproś mamę, aby ułóżyła Ci z nich melodię, a Ty zagraj. Teraz  Ty ułóż mamie. Nut może być coraz więcej.

Wesołej zabawy,