4.06.2020 Krasnoludki
Temat:Ruch to zdrowie.
„Na zdrowie” – wiersz B. Lewandowskiej; uważne słuchanie tekstu, wypowiedzi na temat tego, co trzeba robić, aby być zdrowym; zwrócenie uwagi na to, jak ważny jest ruch w naszym życiu.
Na zdrowie Doktor Rybka niech nam powie, jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina, gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień pod prysznicem, w czystej wodzie!
Wie, że zęby białe, czyste lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko. Wie, że zdrowo chrupać marchew na surowo!
Kiedy kicha, czysta chustka dobrze mu zasłoni usta!
Chcesz, to zobacz na obrazku,
jak jeść jabłka bez zarazków!
Jak lekkoatleci – zabawa naśladowcza. Dzieci starają się wykonać polecenia : maszerują po obwodzie koła z kolanami uniesionymi wysoko, wykonują skłony w przód, naśladują żonglowanie piłką, biegają, naśladują pływanie. Aby utrudnić wykonywanie zadań, możemy coraz częściej zmieniać aktywności, zabawę może również przeprowadzić dziecko.
„Co lubię robić?” – swobodne wypowiedzi dzieci , wypowiadanie się na temat tego, jak lubimy spędzać czas wolny.
„W zdrowym ciele zdrowy duch” – instrukcja higieny ciała – przypomnienie, ćwiczenie prawidłowego mycia rąk i zębów; ćwiczenia w przekręcaniu ubrań na drugą stronę.
„Bańki mydlane” – swobodne zabawy na świeżym powietrzu, wydmuchujemy w stronę dzieci bańki mydlane. Zabawa polega na tym, by złapać i rozbić jak najwięcej baniek. Przepis na bańki: szklanka wody, łyżka cukru i dwie łyżki płynu do mycia naczyń.
4-ltki
Kto najdalej skoczy – rozmowa oraz zabawa skoczna z elementem współzawodnictwa inspirowana wierszem Mieczysławy Buczkówny „Na skoczni”.
Na skoczni – Lubię skakać i ty też, W piasku, w piaskownicy.
Możesz skakać pierwszy, chcesz?
– Ten skok się nie liczy.
– Już skakałeś, teraz ja!
Mogłem lepiej skoczyć.
Wszystko przez ten suchy piach, Wiatr mi sypnął w oczy…
Znowu twoja kolej, skacz! Świetnie! Doskonale! Mój skok teraz. Proszę, patrz! Ja skoczyłem dalej!
Po przeczytaniu wiersza rozmawiamy z dziećmi na temat jego treści. Pyta: W co się bawiły dzieci? Na czym ta zabawa polegała?. Następnie dzieci s skaczą pojedynczo jak najdalej. Na zakończenie przedszkolaki siadają do stolików i wykonują zadanie w kartach pracy: przeliczają dzieci i kolorują je zgodnie z poleceniem:KP4 s. 29, policz, ile dzieci jeszcze stoi w kolejce do skoku w dal, pokoloruj według instruckji koszulki dzieci. Zadanie 2 pokoloruj na brązowo piłkę, która upadła najdalej od chłopca, na niebiesko, ta która upadła najbliżej, a piłkę pośrodku na żółto. Narysuj po śladzie, jak leciały piłki.
Kostka do gry – granie w wybrane gry planszowe.
Klasy – zabawa tradycyjna ze skokami. Dzieci rysują kredą pola z cyframi i wykonują skoki z liczeniem.
Kolory – wyszukiwanie jak największej liczby przedmiotów w podanym kolorze. Prowadzący podaje kolor, a dzieci nazywają przedmioty/miejsca w tym kolorze lub ich dotykają.
Wesołej zabawy.