Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

3.06.2020 Słoneczka

Temat: Co to jest olimpiada?

Przybory higieniczne – co się zmieniło? – ćwiczenie spostrzegawczości, rozpoznawanie zmian w układzie przedmiotów. Układamy przedmioty (przybory higieniczne) w dowolnym układzie i prosi dzieci, aby go zapamiętały. Następnie dzieci zamykają oczy, a my zmieniamy układ przedmiotów. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, które przedmioty zmieniły swoje miejsce. Układy można zmieniać do momentu utraty koncentracji przez dzieci.

Autoprezentacja – swobodne wypowiedzi dzieci. Dzieko  przedstawia się (mówi swoje imię i nazwisko, adres oraz wiek) i opowiada o sobie: o tym, co lubi najbardziej robić, co potrafi robić, jaką potrawę lubi najbardziej, jaki dzisiaj ma nastrój.

 „Ruch to zdrowie” ćwiczenia. Piłki – zabawa ruchowa z elementem podskoku: dzieci skaczą obunóż w jednym miejscu. Następnie prowadzący podaje różne kierunki (do przodu, do tyłu, w bok). Zadaniem dzieci jest skakanie w podanym kierunku. Stań na jednej nodze – ćwiczenie równowagi: dzieci stoją w rozsypce. Następnie naprzemiennie stają raz na jednej nodze, raz na drugiej z nogą ugiętą w kolanie. Niebo i ziemia – ćwiczenie dużych grup mięśniowych: dzieci swobodnie maszerują po sali. Na hasło: Niebo! – wspinają się na palce, wyciągając ręce do góry. Na hasło: Ziemia! – dzieci wykonują siad podparty.

Przygody zajączka Szarka – wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Bieg z przeszkodami”, połączone z rozmową kierowaną. http://polscy-ilustratorzy.blogspot.com/2010/05/bieg-z-przeszkodami. html

Po zapoznaniu dzieci z tekstem  rozmawiamy z dziećmi na temat opowiadania. Przykładowe pytania: Kto był największym leniuchem w Zajączkowie? Co robili od rana rówieśnicy Szarka? Komu dopisywał apetyt po zabawie? Co chcieli zrobić razem z Szarkiem Sałatek i Kapustek? Co było zmartwieniem mamy Szarka? Kogo poprosiła o pomoc? Co się działo z pierzyną Szarka? Jaki wpływ miały na Szarka „przygody z pierzyną”? O czym był afisz? Kto wygrał olimpiadę? Jakie uczucia towarzyszyły Szarkowi po wygranej? Z czego jeszcze cieszył się Szarek? Prowadzący podkreśla na przykładzie Szarka rolę zdrowego odżywiania i ruchu fizycznego dla zdrowia.

Bieg to zdrowie – rozmowa kierowana. prezentujemy buty i strój sportowy. Dzieci odpowiadają na pytania: Do jakiego sportu mogą służyć te buty i strój? W jakim miejscu można uprawiać ten sport? Czy do tego sportu są jeszcze potrzebne jakieś akcesoria?. Prowadzący opowiada dzieciom, że bieganie to dyscyplina sportowa i dzieli się na wiele rodzajów: sprint, bieg średniodystansowy, bieg długodystansowy, bieg przez płotki, biegi uliczne. Podkreśla fakt, że bieganie jest ważne dla zdrowia, pomaga zachować zdrowe serce oraz dotlenia organizm.

Jak bieganie stało się dyscypliną olimpijską? – opowiadanie, praca z obrazkiem. Opowiadamy dzieciom historię o bieganiu, którą wspiera ilustracjami, np. człowiek prehistoryczny, człowiek biegnący za gazelą, mykeńska waza, starożytny Egipt, starożytna Grecja, człowiek na koniu, biegacze na współczesnej bieżni. Rozpoczyna opowiadanie: Dawno, dawno temu, kiedy ludzie mieszkali jeszcze w jaskiniach, człowiek bardzo szybko biegał, aby uciec przed zagrożeniami. Z czasem odkrył, że bieganie może służyć nie tylko do uciekania, lecz także do polowań na zwierzęta. Po upływie wielu lat ludzie odkryli, że łatwiej hodować zwierzęta, niż polować. Odkryli też rolnictwo. Malowidła na wazach mykeńskich wskazują, że wtedy zaczęto organizować pierwsze zawody dla biegaczy. Co ciekawe, w starożytnym Egipcie, żeby zostać faraonem, mężczyzna musiał dużo biegać, aby udowodnić, że jest na tyle sprawny fizycznie, by poradzić sobie z kierowaniem narodem. W starożytnej Grecji bieganie również było bardzo ważne: organizowano tam igrzyska olimpijskie, w których można było wystartować w czterech konkurencjach biegowych. Podczas tego wydarzenia przerywano wojny, aby żołnierze mogli się zaprezentować. W średniowieczu popularniejsza stała się jazda na koniu niż bieganie. W obecnych czasach bieganie jest ważną dyscypliną sportową oraz sposobem spędzania wolnego czasu wielu osób.

Kolorowe piłki – ćwiczenia grafomotoryczne na kartach pracy. Dzieci rysują po śladach sposób, w jaki skakały piłki, oraz kolorują piłki według własnej inwencji (tak, aby każda była inna) i dorysowują ślady, jakimi piłki będą skakały. Na koniec kolorują rysunek i odszukują 10 piłek, które ukryły się na obrazku.KP4 s. 38–39

4-latki rysuj po śladzie koła hula-hop, każde innym kolorem, dosrysowują  pod spodem tyle dzieci, aby dla każdego starczyło po jednym kole- KP 4 s. 28.

Pomóż mi odnaleźć buty – ćwiczenia orientacji w przestrzeni.przygotyjmy dużą kartkę z narysowanymii butami z jednej strony , a z drugiej strony chłopca. Ważne, żeby kartkka była w kratke. Prowadzący podaje instrukcję, według której dzieci mają narysować drogę chłopca do butów, np. Idź trzy kratki do góry, dwie kratki w prawą stronę, jedną kratkę w dół…

Filmy o sporcie:https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&t=3s

https://www.youtube.com/watch?v=anH7C0I-Elc

https://www.youtube.com/watch?v=rPrU1OpEFPo

https://www.youtube.com/watch?v=ImUd_iXFFN4

Wesołej zabawy.