Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

2.06.2020 Krasnoludki

Temat: Co jest ważne w sporcie?

• „Marzenia o sporcie” – zajęcia z kartą pracy: wypowiedzi na temat obejrzanych rysunków; analiza wzrokowa; wodzenie palcem i kredką po śladzie; opowiadanie o swoich zainteresowaniach związanych ze sportem. Tłumaczymy dzieciom, że każde dziecko ma jakieś marzenia dotyczące tego, kim będzie w przyszłości. Pytamy dzieci o ich marzenia, zwłaszcza te związane ze sportem. Dzieci wypowiadają się swobodnie na temat tego, kim będą w przyszłości. Następnie dzieci siadają przy stolikach i mówią, o czym marzą postacie z rysunków. Wodzą palcem, a następnie ołówkiem lub kredką po liniach i sprawdzają, kto o czym marzy.  KP s. 145

• „Olimpiada” – praca plastyczna; rozmowa na temat symbolu igrzysk olimpijskich; wypełnianie konturów kół olimpijskich plasteliną; praca według wzoru; doskonalenie sprawności dłoni. Prezentujemy dzieciom zdjęcie flagi olimpijskiej. Rozmawia z dziećmi o symbolice kół olimpijskich: Każdy kolor koła to kontynent. Koła olimpijskie są oficjalnym symbolem igrzysk olimpijskich. Biała flaga z kołami olimpijskimi jest uroczyście zawieszana podczas każdej olimpiady. Następnie nauczyciel rozdaje dzieciom kartki A4 ze wzorem kół olimpijskich. Dzieci jeszcze raz nazywają kolory kół, odszukaju plastelinę w takich kolorach i wypełniają kontury kół.

4-latek

ƒZielony żuczek – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

Zielony żuczek Chodził po łące zielony żuczek. „Kiedy się wreszcie latać nauczę? Powiedz mi, proszę, panno dziewanno, Kiedy nad mgiełkę wzlecę poranną?” Ale dziewanna, kąpiąc się w rosie, Myślała tylko o własnym losie. Więc poszedł dalej zielony żuczek. „Kiedy się wreszcie latać nauczę? Może mi zdradzą liliowe dzwonki, Kiedy odlecę z pachnącej łąki?” A liliowe dzwonki co siły Pszczołom na zbiórkę właśnie dzwoniły. Pytał rumianku, pytał źdźbła trawy, Lecz one miały ważniejsze sprawy. Więc spytał żuczek srebrzystej rosy: „Kiedy się wreszcie w górę uniosę?” A kropla rosy, jak zwierciadełko, Odbiła jedno, drugie skrzydełko. Długo je z każdej oglądał strony Bardzo zdziwiony żuczek zielony. Wreszcie poruszył nimi nieśmiało I oto wszystko w dole zostało: Dziewanna, mięta, rumianek, dzwonki I srebrna rosa z pachnącej łąki.

Po wysłuchaniu wiersza dzieci starają się odpowiedzieć na pytania: Jak żuczek nauczył się latać?  Czy kwiaty mu pomogły?. Następnie  prowadzimy do podsumowania: Żeby się czegoś nauczyć, trzeba po prostu próbować.

Jak się gra piłką?

Na początek zadajemy zagadkę: Co to za przedmiot w sporcie, który bez skrzydeł lata?. Gdy dzieci odgadną, że to piłka,  zadajemy pytanie: Jak się gra piłką?. Dzieci odpowiadają, mogą również pokazywać różne sposoby wykorzystania piłki. Odpowiedzi mogą być bardzo różnorodne, tak jak różnorodne są piłki. Na koniec wraz z dziećmi wymienia różne sporty, w których wykorzystuje się piłki: nożną, ręczną, siatkową, plażową, do koszykówki, pingpongową, do tenisa, lekarską itd.

ƒTęczowa piłka – zajęcia plastyczne na świeżym powietrzu, malowanie farbami.Przygotowujemy duże kartonowe koło lub karton z narysowanym kołem oraz pędzel. Rozkładamy zestawy kolorowych farb d. Kartony można położyć na rozłożonej folii malarskiej lub na suchej trawie. Dzieci malują piłki w swobodnym ruchu, bez siadania, w dowolnie wybrany sposób, np. okrężnymi ruchami od środka, w paski, w półokręgi, w plamki.

ƒRóżne piłki – oglądanie zdjęć i ilustracji różnych piłek i dyscyplin sportowych, w których wykorzystuje się piłki.

Możemy zobaczyć bajkę o piłce https://www.youtube.com/watch?v=NHbCAgvhS1U.

Wesołej zabawy.