Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

2.06.2020 Słoneczka

Temat: Co można robić z rowerem i hulajnogą?

Kolorowa woda – zabawa badawcza. Prygotowujemy przedmioty, które zostaną wykorzystane w doświadczeniu. Zachęcamy dzieci do obejrzenia ich i swobodnych skojarzeń. Następnie ustawia szklanki obok siebie, wlewa ciepłą wodę do pierwszej, trzeciej i piątej szklanki i dodaje barwniki.Dzieci składają papierowe ręczniki w paski, a rodzic wkłada je do szklanek, zanurzając jeden koniec w wodzie z barwnikiem, a drugi wkładając do sąsiedniej szklanki bez wody. Dzieci przez cały dzień obserwują, co będzie działo się z wodą i ręcznikami (woda przemieści się do pustych szklanek). Potrzebne będą :6 szklanek takiej samej wysokości, barwniki (zamiast barwników można użyć kolorowej bibuły), ciepła woda, ręcznik papierowy, taca.

Zabawy z literami – zabawa słowna. Wymieniamy dowolną literę. Zadaniem  dziecka jest powiedzenie wyrazu rozpoczynającego się tą literą. Zwracamy uwagę, by słowa się nie powtarzały. W razie potrzeby może wraz z innymi dziećmi podpowiadać.

Hulajnoga – zabawa w skojarzenia do przedmiotu/ilustracji. Pokazujemy obrazek, ilustrację  lub zdjęcie hulajnogi i rozpoczynamy rozmowę, zadając dzieciom pytania: Co to jest? Do czego służy? Co możemy na niej robić? Jak powinniśmy być wyposażeni, aby móc jeździć na hulajnodze?. Jeśli nie padnie właściwa odpowiedź, nauczyciel naprowadza dzieci, że chodzi o kask i ochraniacze.

Rower – pokazujem obrazek, zdjęcie z ksiązki lub ustawiamy rower przed dzieckiem, dzwonimy dzwonkiem i pytamy : Co to za dźwięk? Do czego służy ten przedmiot? Do jakiego urządzenia go mocujemy?. Dzieci oglądają dzwonek, próbują go użyć. Następnie oglądają kask i oświetlenie rowerowe, opowiadają, do czego służą te przedmioty. Dochodzą do wniosku, że kask zawsze powinien być na głowie każdej osoby, która porusza się rowerem, a rower powinien być sprawny i wyposażony w oświetlenie, ponieważ te elementy zapewniają bezpieczeństwo. Następnie zadajemy pytanie: Co jeszcze dzieci powinny mieć założone, zanim wybiorą się na rower? (ochraniacze); Jak należy jeździć na rowerze? (bezpiecznie, rozglądając się i uważając na innych uczestników ruchu). Chętne dziecko przykleja zdjęcie roweru na brystolu oraz opowiada, z jakich elementów składa się rower. Następnie dzieci  zastanawiają się, do czego przydaje się jazda na rowerze. Chętni dorysowują na zdjęciu strzałki od roweru i obok nich swoje pomysły (kredkami i mazakami). Przykładowe pomysły: jazda rowerem służy dbaniu o zdrowie (uśmiechnięte dziecko), podziwianiu krajobrazów (drzewo lub kwiatek), zwiedzaniu okolicy (budynek), oszczędzaniu pieniędzy (wydrukowane kopie banknotów), aktywnemu spędzaniu czasu z rodziną (wycięte z gazety zdjęcie rodziny na rowerach).

ƒMoja wyobraźnia – ćwiczenia grafomotoryczne na karcie pracy. Dzieci dorysowują brakujące elementy na obrazku, znajdują i zaznaczają elementy, które nie pasują do lata. Na koniec kolorują rysunek według własnego pomysłu w taki sposób, jakby był widziany przez tęczowe okulary. KP4 s. 37

4-latkiKP 4 str. 47 słuchaj wierszyka i rysuj.

Jedziemy rowerem – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci kładą się na plecach i naśladują jazdę rowerem. Na hasło: Stop! Podziwiamy krajobrazy! – wstają i rozglądają się pokoju. Na hasło: Wracamy na rowery! – naśladują jazdę rowerem, leżąc na plecach.

Pajacyki – zabawa  słuchowa, wykonywanie zadań według instrukcji. Dzieci układają pajacyki według instrukcji  np. Ułóżcie pajacyka z uśmiechniętą buzią w czerwonych spodniach, żółtej bluzce oraz zielonej czapce.  Wyprawka „Pajacyki”.

Bawimy się plasteliną – ćwiczenie motoryki małej. Zachęcamy dzieci do zabawy plasteliną. Dzieci formułują różne kształty zgodnie z poleceniami prowadzącego, np. Ulep trzy wałki. Uformuj cztery kulki. Zmień to w jedną górę. Uformuj pięć kół. A teraz jeden prostokąt.

rysunki o sporcie- ryswoanie na dużych arkuszach papieru np.pakowym lub patykiem po pisaku., kredą obrazków o tematyce sportowej.

Filmy o rowerach:

https://www.youtube.com/watch?v=1JoSLBPJXAU

https://www.youtube.com/watch?v=A4Ofg5iEjzs

https://www.youtube.com/watch?v=EgQKPLTQtmk

Wesołej zabawy.