Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

28.05.2020 Słoneczka

Temat: Przygody dużych i małych rodzin w akcji.

Kolorowa sól- pokazujemy dzieciom sól i zadaje pytania: Czy wiecie, co to jest? Jak pachnie? Jak smakuje? Czy wiecie, co zrobić, aby zafarbować sól na różne kolory? (chętne dzieci mogą powąchać sól). W zależności od odpowiedzi  próbujemy zafarbować sól według propozycji dzieci. Gdy czynność ta się nie udaje (soli nie można zafarbować farbami, mazakami i kredkami),  pokazujemy dzieciom kredę i zaprasza do wspólnego barwienia. Dzieci siadają przy stolikach, po kolei wsypują sól do swoich miseczek i wybierają kolor kredy. Następnie  pokazujemy, że kiedy rysujemy kredą po soli, sól zmienia swoją barwę. Kiedy dzieci wykonają zadanie, wsypują sól do buteleczek, tworząc barwny obrazek. Dzieci mogą mieć dowolną liczbę kolorów soli h (w zależności od rodzaju kredy sól może uzyskiwać różne natężenie barwy).

Zabawa w sklep – zabawa matematyczna, ćwiczenie umiejętności liczenia. Prezentujemy monety i guziki. Dzieci opowiadają o nominałach monet i wspólnie ustalają, że mniejsze guziki kosztują 1 i 2 grosze, natomiast większe guziki są po 5 groszy. Dobieramy się w pary: jedno będzie sprzedawcą, drugie – kupującym. „Sprzedawca” ma guziki różnej wielkości, natomiast „kupujący” dysponuje monetami.Pobawmy się z dziećmi na zmianę, będziemy sprzedawcami i kupującymi.

Nasze rytmy- Kładziemy przed dzieckiem garść białej fasoli oraz grochu. Układamy przed sobą prosty rytm, np. dwa ziarna fasoli, jedno ziarno grochu. Prosimy, aby dzieci ułożyły taki sam. Następnie wymyślamy inne rytmy, a dzieci je odtwarzają we właściwej sekwencji.

Zawody moich rodziców – zabawa pantomimiczna. Wspólnie z dziećmi rozmawiamy na temat: Co to jest zawód?. Próbujemy naprowadzić dzieci, że słowo to może mieć wiele znaczeń – zawód jako praca, za której wykonywanie otrzymuje się wynagrodzenie, zawód miłosny, czyli źle ulokowana miłość, zawody sportowe, czyli konkurencje sprawnościowe. Następnie chętne dzieci prezentują za pomocą gestów i mimiki, jaki zawód wykonują ich rodzice.

ƒKim będę w przyszłości? – zabawa plastyczna. Dzieci otrzymują różne materiały plastyczne (kredki, nożyczki, farby, kartki, plastelina). Ich zadaniem jest wykonanie dowolną techniką pracy na temat: Kim chcę być w przyszłości?. Można zrobic zdjęcie i przesłać na email Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Wolny czas – rozmowa kierowana połączona z pokazem ilustracji. Mozna wykorzystac obrazki z książki, na której są różne sytuacje jak dzieci z dorosłymi spędzają wolny czas: rodzic czytający dziecku, rodzina przed telewizorem, itd. Zadajemy pytania: Co możemy robić w wolnym czasie? Co lubicie robić w wolnym czasie z rodzicami? A co lubicie robić z dziadkami?.

Rodziny w akcji- przypomnijmy sobie śmieszne sytuacj, historie, które wydarzyły się w naszej rodzinie.

Lokomotywa- zabawa matematyczna. Dzieci liczą, ile wagonów ciągnie lokomotywa, kończą numerowanie wagonów za pomocą kropek. Następnie wskazują, w którym wagonie znajduje się rower, dorysowują piłki plażowe w wagonach 1. i 9. oraz określają, które wagony są puste. W pustych wagonach dorysowują osoby lub przedmioty według własnych upodobań oraz porównują swoje rysunki z rysunkami koleżanek i kolegów z grupy. Następnie rysują wzór znajdujący się na dole strony i oceniają, jak poradziły sobie z zadaniem. KP4 s. 35.

4-latki  KP4 str. 25 przyklej brakujących członków rodziny. Dorysuj na każdym stole odpowiednią liczbę kubków i talerzyków.

Wyprawka 4-latka karta nr 14- pokoloruj koraliki kredkami w róznych kolorach, które lubi mama. Połącz ze sobą jak najwięcej koralików. Łącz koraliki i głosno licz.

Wesołej zabawy.