Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

22.05.2020 Słoneczka

Temat: Miłość jest najważniejsza.

 

 

Co to jest miłość? – rozmowa inspirowana treścią scenki dramowej. Przygotowujcie rekwizyty do scenki: lalkę, łóżeczko z pościelą lub wózek dla lalki, dziecięcy smoczek, zabawkową butelkę z mlekiem do nakarmienia lalki lub prawdziwą butelkę ze smoczkiem wypełnioną mlekiem lub wodą zabarwioną na biało, pampersa. Następnie inicjujemy opowiadanie:

W rodzinie Kasi urodził się braciszek. Chłopczyk bardzo często płacze i rodzice ciągle muszą poświęcać mu dużo czasu. Kiedy Kasia zwraca się do rodziców z prośbą o zabawę, poczytanie książki lub pomoc przy zadaniu domowym, ci odpowiadają, że musi się zająć sobą sama, że nie mają czasu, że są zmęczeni, że później. Kasia była zła na rodziców, myślała, że już jej nie kochają, że tylko braciszek jest dla nich najważniejszy.Wskazujemy lalkę w łóżeczku i prosimy dzieci o pomoc w uspokojeniu płaczącego braciszka Kasi. Dzieci próbują zająć się płaczącym bobasem: kołyszą dziecko, próbują nakarmić, uspokoić smoczkiem, sprawdzają, czy ma mokro. Zabawa rozwija się według pomysłów dzieci. W końcu uspokojony maluch zasypia w łóżeczku.

Rozpoczynamy rozmowę inspirowaną opowiadaniem i scenką dramową. Przykładowe pytania: Co wydarzyło się w rodzinie Kasi? Dlaczego dziewczynka była zła na rodziców? Dlaczego rodzice nie mogli poświęcać Kasi dużo czasu? Czy myślicie, że rodzice przestali kochać swoją córkę? Czy rodzice mają dużo obowiązków? Jak powinna zachowywać się Kasia, by pomóc rodzicom?. Następnie wspólnie bawią się w skojarzenia. Na kartce rysujemy  symbole kojarzone z miłością (duże czerwone serce, całus, amorek). Dzieci odpowiadają jednym słowem, z czym kojarzą im się te symbole. Jeśli nie odgadną,naprowadzamy je, wymawiając wyraz głoskami. Szukają słów, które kojarzą im się z tym uczuciem (np. serce, przytulanie, pocałunek, uśmiech, dobre słowo, dom rodzinny, mama, tata, rodzeństwo), pyta,  jakie kolory kojarzą się im z miłością (np. czerwony, różowy), jak można wyrazić miłość (np. gestem, czynem, słowem), szukają przykładów, inspirując się swoją rodziną, swoimi doświadczeniami.

Można też wrócić do „Kart pracy” s. 26 i porozmawiać przy ilustracjach o sposobach wyrażania uczucia miłości swoim bliskim w domu, przykładowe pytania: Jakie są słowa miłości? (Kocham Cię; Jesteś dla mnie ważny/ważna), Czy znacie słowa „kocham Cię” w językach obcych? (angielskie I love you; włoskie Ti Amo; francuskie Je t`aime; czeskie Miluji te; niemieckie Ich Liebe dich), Jak się czuje człowiek kochany? (jest wesoły, uśmiecha się często, chce mu się pracować, uczyć, bawić). Następnie starają się wyrażać emocje za pomocą mimiki twarzy i rysować miłość (symboliczny rysunek według inwencji dzieci). Na koniec dzieci składają serduszka z czerwonego papieru pocięte na kilka części.

Serce- zabawa w dokończenie zdań , przykłady :

np. Moi rodzice są kochani, bo…; Lubię spędzać czas w domu, bo…;Pomagam rodzicom, bo…; Kocham mamę i tatę, bo…; Lubię spędzać czas ze swoim rodzeństwem, bo…

Zabawy z literami – zapoznanie z wielką i małą literą „ń”. Zapoznajemy dzieci z wyglądem małej litery „ń”. Proponujemy zabawę w wyszukiwanie wyrazów, w których słychać głoskę „ń”. Dzieci „rysują” literę „ń” palcem w powietrzu i na dywanie.Pytamy, czy dzieci znają jakieś zwierzęta, których nazwy kończą się głoską „ń” (słoń, koń). Na koniec dzieci opowiadają, co widzą na karcie pracy. Rysują po śladzie konia i słonia, otaczają pętlami wszystkie litery „ń” w wyrazach. Wskazują, jaką literą kończą się wyrazy. Wystukują rytm, wymawiając nazwy obrazków raz cicho, raz głośno. Dokonują samooceny.  KP4 s. 63

4-latki - słuchaj wiersza i rysuj KP 4 str. 46

Bukiet – zabawa edukacyjna z kartą pracy. Dzieci przeliczają kwiaty w bukiecie (20) i kończą kolorowanie obrazka. Dokonują też samooceny. Dodatkowo  pytamy: Czy wręczanie komuś bukietu kwiatów to sposób na wyrażanie miłości?.  KP4 s. 71,

Pokaż Jasiu, gdzie masz- zabawa rozwijającaa koordynację wzrkowo-ruchową  i orientację w schemacie własnego ciała. Dzieci wykonują polecenia:

dotknij lewą ręką praweo ucha, dotknij prawym kolanem lewego łokcia, połóż lewą piętę na prawym kolanie, złap za plecami  lewą rękę, prawą stopę i tym podobne.

Suknia dla mojej mamy- projektowanie sukienki dla mamy z dostępnych materiałów (krdeki, stemple, farby, kolorowe gazety, plastelina) do wyboru dzieci.

Pani Wiosna- praca plastyczna - KreatywnaDzungla.pl

A teraz kilka filmów edukacyjnych

Alfabet po polsku dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=BsLJmiOA75M

https://www.youtube.com/watch?v=Ud_1ylAJPb0

https://www.youtube.com/watch?v=3GpjkocpuNM

Nauka miesięcy https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI

Wesołej zabawy.