Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

20.05.2020 Krasnoludki

Temat: Bukiet kwiatów.

 

 

„Kolorowe, piękne i pachnące” – pooglądajcie razem albumy i książki  o kwiatach; poproś o pomoc osobe dorosłą-  nazwij kwiaty,powiedz jaki mają kolor wskaż podobieństw oraz różnic w ich wyglądzie; jak nazywają się części kwiatów.

Bukiecik dla Mamy-posłuchaj wiersza  R.pisarskiego.

To jest bukiecik dla mamy – malutki. Żeby odpędzić smutki, Żeby jej kwitł w zimie i w lecie, Nawet wówczas, gdy śniegiem miecie. Jeden kwiatek – to uśmiech, Drugi – to miłe słowa, Trzeci – to pomoc dla mamy, Gdy sprzątamy lub naczynia zmywamy.

Porozmawiaj na temat utworu, odpowiedz na pytania włąsnymi słowami.

Geometryczne figury- przygotuj kolorowe figury geometryczne, wytnij je z mamą z koorowego papieru. Zaprojektuj samodzielnie kwiat, ale zanim to zrobisz , wykonaj zadanie według pomysłu dorosłego. Podpowie Ci, jakich figur należy użyć.

Wykonaj zadanie w karcie pracy str. 141

Ile mam kwiatów? Wytnij z kolorowego papieru kwiaty oraz kształt wazonu. Wazon przyklej do kartki. Teraz potrzebna będzie kostka do gry. Mama mówi czerwone kwiaty, a Ty rzucasz kostką  do gry. Ile oczek wypadnie, tyle czerwonych kwiatow przyklejasz w wazonie. Teraz zmiana- Ty wybierasz kolor i rzucacie. Powtórzcie zabawę 5 razy. Na końcu policzcie, kto ma więcej kwiatów, a kto mniej.

4-latek

ƒMamo, mamo, zobacz! –posłuchaj opowiadania „Zobacz, mamo!” Magdaleny Ledwoń.


Zobacz mamo! Króliczek namalował obrazek. „Jest taki piękny jak moja mama” – pomyślał i natychmiast postanowił pokazać go mamie. Zabrał malowidło ze stolika i pokicał do kuchni, gdzie mama przygotowywała na podwieczorek ciasto marchewkowe. „Mamo, mamo zobacz! Ten obrazek namalowałem dla ciebie!” – krzyczał już z korytarza. Mama odwróciła się i rzuciła okiem na dzieło synka. „Piękny –  powiedziała – co się na nim znajduje?” „Ogródek. Z kwiatami. Taki jak twój” – dopowiedział dumny ze swego dzieła króliczek. Królicza mama uśmiechnęła się. A Króliczek przypomniał sobie, że w ogrodzie, tuż obok kapusty, rosną piękne kwiaty, które mama zasadziła wiosną. Może z nich zrobić wspaniały bukiet. Wypadł z domu niczym strzała, zanim mama zdążyła kiwnąć głową, że zgadza się na jego wyjście na dwór. Po chwili Króliczek wpadł do kuchni niosąc pełne naręcza kwiatów. „Mamo, mamo zobacz! Te kwiaty są dla ciebie”. Mama odwróciła się do synka, a na jej twarzy widać było zmieszanie. Nie wiedziała, czy dziękować mu za prezent, czy nakrzyczeć na niego za błoto na dywanie, które przyniósł na łapkach z ogródka i za wyrwanie jej ulubionych konwalii, wprost z rabatki przed domem. Ale Króliczek, nie zwracając uwagi na minę  mamusi, podbiegł do zlewu, napełnił wodą słoik, który mama włożyła do zmywarki i wcisnął  do niego kwiaty. „Mamo, mamo zobacz, jaki jestem szybki” zdążył jeszcze krzyknąć zanim wypadł z domu z powrotem na podwórko. A mama? A mama zobaczyła swoje ulubione kwiaty wciśnięte niedbale w brudny słoik po marynowanej marchewce z dzisiejszego obiadu, błoto z ogródka na podłodze, plamy z farb w przedpokoju, które spłynęły z Króliczkowego obrazka, gdy niósł go do kuchni. Nie mówiąc już o tym, że zobaczyła w pokoju synka rozrzucone na stoliku plakatówki i pędzle, a w ogrodzie podeptaną rabatkę z konwaliami. „Króliczku, synku, zobacz!” – zawołała mama, gdy tylko otrząsnęła się z szoku. „A co?” – synek strzygnął długimi uszami i nasłuchiwał z drugiego końca ogrodu. „Pokażę ci, jaką zrobiłeś mi niespodziankę” – odpowiedziała mamusia. A wy jak myślicie, czy ta niespodzianka sprawiła mamusi Króliczka radość?

Porozmawiaj na temat tego, co miało miejsce w opowiadaniu. Co można zrobić, aby mama się ucieszyła.

Co by było, gdyby...? spróbuj przewidzieć, co by się stało gdyby:

 Razem z mamą wieszam pranie na sznurku w ogródku. Co by było, gdybym upuścił skarpetkę na ziemię? Pomagam mamie wyjąć kubki ze zmywarki i włożyć je do szafki. Co by było, gdybym upuścił przez nieuwagę kubek? Wracam do domu po całym dniu spędzonym w marchewkowym przedszkolu. Za mną idzie mama i niesie ciężkie zakupy. Co się stanie, jeśli zostawię buty na środku norki? Biorę kąpiel w wannie i bawię się w piratów. Wychlapałem na podłogę wodę. Co będzie, jeśli ktoś wejdzie w rozlaną wodę? Podlewam marchewkę w ogródku. Co się stanie jeśli, za bardzo przechylę konewkę? Sadzę z mamą kwiaty w doniczce. Co się stanie, jeśli nie będę uważać przy wsypywaniu ziemi do doniczki?.


ƒRabatki dla mamy – zabawa grafomotoryczna. Dzieci wykonują zadania w kartach pracy: nazywają widoczne na obrazkach kwiaty, a także kolorują na czerwono wszystkie róże, a na żółto – wszystkie tulipany. Stokrotki mają pozostać niepokolorowane. KP4 s. 20, kredki

Matematyczne rabatki- wytnij kwiatki z kolorowego papieru. Naklej na kartce 6 pasków brązowych, to nasze rabatki. Policz je od góry do dołu- 6. Przygotuj kostke do gry. Jedno z was określi kolor kwiatu np.czerwony. Potem rzucacie kostką i ilość oczek tzn. kwiatów umieszczacie na rabatce. Teraz zmiana. Wypełnij wszystkie rabatki od prawej do lewej. Policz, kto z was ma więcej kwiatów w ogrodzie.