Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

18.05.2020 Słoneczka

Temat: Moja mama, mama ukochana.

 

 

Mój dom- zabawy konstrukcyjne, budowanie z klocków domów.

Rodzina - nauka wierszyka na pamięć:

Z rodziną
Trzeba niewiele. Troszeczkę czasu. I z rodzicami spacer do lasu. Wspólne pieczenie ciastek maślanych. To jest recepta na dzień udany.

Dzieci szukają odpowiedzi na pytanie: Dlaczego czas z rodzicami jest najpiękniejszy?.

Jaka jest moja mama? – rozmowa przy zdjęciach, ilustracjach. Dzieci wypowiadają się na temat cech fizycznych oraz osobowościowych ich mam, opowiadają, co mama lubi, czego nie, jak spędza swój wolny czas, jak się ubiera, jaki kolor lubi najbardziej. Pytania, które mogą zadać mamie: Jakiego domowego zajęcia najbardziej mama nie lubi? W jaki sposób najchętniej wypoczywa? Jak najbardziej lubi spędzać czas ze swoim dzieckiem/dziećmi? Jakie jest największe marzenie mamy? Jaki jest jej ulubiony przysmak?.

Czas z mamą – zabawa edukacyjna z kartą pracy. Dzieci opowiadają, w jaki sposób dzieci na obrazkach oraz one same okazują miłość swojej mamie, w jaki sposób mama i jej dzieci spędzają czas oraz o czym czytają. Następnie odnajdują różnice między obrazkami i rysują w ramce tyle kresek, ile różnic udało im się zauważyć. KP4 s. 26–27

4-latki opowiedz, co robią dzieci z mamami . Pokoloruj ramki wokół zdjęc, na których widać , co najczęściej robisz z mamą. KP 4 s. 18-19.

Mama i dzieci – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują rodzica,  który przedstawia ruchy i odgłosy zwierząt podczas opowiadania: Ja jestem mamą, a wy moimi dziećmi. Jestem mamą żabką, wołam swoje dzieci: kum, kum, kum – dzieci podskakują i odpowiadają: kum, kum, kum; Jestem mamą pszczołą i wołam swoje dzieci: bzzz – dzieci biegają, machają dłońmi i odpowiadają: bzz; Jestem mamą bocianicą i wołam swoje dzieci: kle, kle, kle – dzieci chodzą z wysoko podniesionymi kolanami i odpowiadają: kle, kle, kle; Jestem mamą myszką i wołam swoje dzieci: pi pi pi – dzieci czworakują i odpowiadają: pi pi pi; Jestem mamą dzieci i wołam dzieci: Gdzie jesteście? A wy tu jesteście! A kuku! Po tych słowach dzieci uciekają, nauczyciel biegnie za nimi, kogo dotknie, ten odpowiada: a kuku!.

Ja i moi bliscy – zabawa plastyczna inspirowana kartą pracy. Dzieci rysują lub malują dowolną techniką ilustrację przedstawiającą sposób okazywania miłości bliskim. Po skończonej pracy opowiadają o swoim obrazku.

„Kolory” –rzucamy piłkę kolejno do dziecka, podając nazwę dowolnego koloru. Dzieci łapią piłkę, gdy usłyszą nazwy wszystkich kolorów oprócz czarnego. Kto nie zachowa czujności i złapie piłkę, wchodzi do środka i przejmuje rolę podającego kolor.Mozna zaangażować wszytskich domowników do zabawy. 

Proponujemy pare zabaw edukacyjnych :

przeciwieństwa, czyli wyrazy przeciwstawne https://www.youtube.com/watch?v=9eZGeVdTuv4

poznajemy miesiące- https://www.youtube.com/watch?v=m_-qLMJjmnU

Dłońmi młynek kręć, piosenka https://www.youtube.com/watch?v=6NMAC5v9BFw&t=1s

Liczę https://www.youtube.com/watch?v=JlXSMBAFt-A

Wesołej zabawy.