Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

22.04.2020 Krasnoludki

Temat: Ach ta telewizja.

ƒJa i bajkowy bohater – tworzenie opowiadań.Przygotowujemy książki z bajkami.Pokazujemy na chwilę zdjęcia i obrazki, aby mogły rozpoznać, kogo przedstawiają.  Rozpoczynamy opowiadanie, a dzieci włączają się do zabawy, wymyślając kolejne przygody. W czasie zabawy prowadzący zadaje pytania pomocnicze, np.: Dokąd idą bohaterowie? Z kim się spotkają? Co się stało potem?

ƒW telewizji – rozmowa kierowana.Zachęcamy dzieci do rozmowy na temat ich ulubionych programów oglądanych w telewizji. Dzieci opisują to, co lubią i czego nie lubią. Odpowiadają na pytania: Jakie są wasze ulubione programy telewizyjne? Jakie bajki oglądacie? Jak długo oglądacie programy i bajki? Czy ktoś z wami ogląda bajki? Co oznaczają znaczki w lewym górnym rogu telewizora? Następnie dzieci wspólnie  na dużej kartce tworzą ranking bajek i programów, które są warte obejrzenia i tych, których dzieci powinny unikać. Przy „dobrych” bajkach (pokazujących pozytywne wzorce wartości, jak np. przyjaźń, pomoc słabszym, tolerancja, budujących pozytywny stosunek do świata i wiarę w siebie) przyklejają zielone kółeczka z kolorowego papieru, przy „złych” (wzbudzających lęk i niepokój, pokazujących agresję) – czerwone.

Książka z bajkami- posłuchaj opowiadania:

Wszyscy zapomnieli o książce z bajkami. Pozwolili, by pokryła się kurzem, ba, kartki jej się wystrzępiły i powyginały. Nikt nie chciał czytać bajek. Dzieci krzywiły się: – Wolimy gry komputerowe. Albo film! Książkę wyrzucono na śmietnik. Wiatr targał jej kartki, deszcz rozmywał obrazki. I gdyby nie pewna wróżka, schrupałby ją tłusty szczur. – Ooo! – zawołał ucieszony. – Chyba coś znalazłem! Mniam, mniam. – Nie! – pisnęła wróżka. – Czary – mary! Książka przefrunęła szczurowi koło nosa. Wróżka złapała ją i z żalu zapłakała. Tak zniszczonej książki jeszcze nie widziała. Cały dzień ją czyściła, wygładzała, sklejała, prostowała. […] Pod wieczór książka wyglądała jak nowa. „Komu by ją dać?” – rozmyślała. Akurat były imieniny dziadka Anatola. I wróżka wpadła na świetny pomysł. Puk, puk – zastukał listonosz: – Paczka dla pana Anatola! – Dziadku co dostałeś? – pytały zaciekawione dzieci. – Książkę z bajkami! – wykrzyknął starszy pan. – Miałem taką samą, gdy byłem małym chłopcem! Nawet nie obejrzał innych prezentów, tylko usiadł i zaczął czytać. Jakby mu lat ubyło. Przypomniał sobie, że jak był tyci, tyci, nie wyższy od stołu, te same bajki czytała mu jego mama. – Przeczytaj coś głośno, dziadku! – poprosiły dzieci. Były ciekawe, co niezwykłego może być na tych kartkach. I dziadek zaczął czytać drżącym głosem. Mama aż popłakała się z radości, gdy królewna z bajki spotkała swojego księcia. Dzieci też się wzruszyły. Niesamowite! Przy grach komputerowych nigdy im się to nie zdarzyło. Książka z bajkami stała odtąd na honorowym miejscu w biblioteczce dziadka. Kiedy wieczorami stamtąd znikała, dziadek nie martwił się, bo wiedział, gdzie jej szukać. Dzieci odkryły bowiem, że bajki są doskonałym sposobem na piękne sny.

Wspólnie z dziećmi określamy, jakie plusy i minusy mają: czytanie bajek, oglądanie telewizji, granie w gry komputerowe. Wszystkie pomysły można spisać na dużym arkuszu papieru. Zachęcamy dzieci do wypowiadania się na temat ulubionych książek, programów telewizyjnych oraz gier komputerowych.

Bajkowe puzzle- weź kolorowankę z ulubiona postacią z bajki, pokolur ją dokładnie, a potem przetnij ją na 4 części lub więcej. Jeśli to klopot, poproś rodzica o pomoc. Pomieszja kawałki i spróbuj ułożyć z nich obrazek, przyklej go na kartkę.

4- latki wykonaj zadanie w KP s. 4 zad. 4 ( puzzle z bajki).

Posłuchaj piosenki Silny jak lew- wymień zwierzęta występujące w piosence https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM

Poszukaj swojej ulubionej bajki, ułóż się wygodnie i poproś, aby Ci ją przeczytano. Posłuchaj uważnie, o czym jest historia.

Miłej zabawy.