Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

22.04.2020 Słoneczzka

Temat: Zabawy i gry komputerowe.

ƒCo to jest robot? – zabawa dydaktyczna, burza mózgów.  Zadajemy dzieciom pytanie: Co to jest robot? Czy spotykamy go w sklepie, na ulicy, czy widzimy tylko w telewizji i internecie?. Dzieci mogą wymyslać, do czego może służyć oraz w czym może pomóc. Zaprponujmy dzieciom, aby mówiły jak robot (je stem ro bot na zy wam się ...) i nąsladowały jego ruchy.

Znajdź pary – ćwiczenie pamięci. Przygotowujemy kilka podwójnych obrazków, np. zabawki, rośliny, pojazdy, sprzęt domowy (może wykorzystać również obrazki z „Wyprawki”, np. liczmany „Warzywa i owoce” lub „Dzieci świata”).i rozdajemy pary obrazków. Wygrywa ten, kto odkryje najwięcej par. Następnie dzieci rysują takiego samego robota jak przedstawiony na karcie pracy oraz odszukują pary takich samych robotów.: KP4 s. 5,

4- latki KP s.4 ułóż z wyklajanki i przyklej takiego samego robota. W ramce narysuj własnego robota.

Nasze roboty – zajęcia techniczno-plastyczne.Pokazujemy dzieciom figury geometryczne, tj. kwadrat, koło, trójkąt oraz prostokąt. Prosi, aby dzieci je nazwały. Następnie pokazujemy wszystkie dostępne materiały, z których dzieci będą budować swoje roboty. Dzieci odszukują prezentowanmye wcześniej kształty wśród zebranych przez rodzicaa przedmiotów (pudełka po herbacie, po butach, zakrętki od butelek, słoików, butelki plastikowe, talerzyki papierowe, rolki po papierze, kubeczki, foremki po jajkach). Przed rozpoczęciem pracy określają, jaką figurę geometryczną przypomina dany przedmiot. Następnie wybierają materiały, z których będą tworzyć roboty, oraz wypróbowują różne sposoby łączenia poszczególnych elementów. Kiedy wszystkie roboty są gotowe, każde dziecko wymyśla imię dla swojego robota. Możemy wykorzystać: kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt, pudełka różnych rozmiarów i kształtów np. po herbacie, po butach, po kawie, plastikowe opakowania po serkach, kubki plastikowe, butelki plastikowe, zakrętki po butelkach, słoikach, talerzyki papierowe, rolki po papierach, foremki po jajkach i inne, folia aluminiowa, srebrny i złoty spray, mazaki, farby, pędzle, klej wikol ƒ

Latający dywan –Dajemy dziecku koc i prosimy, aby wyobraziło sobie, że jest to latający dywan, który będą musiały obrócić na drugą stronę. Przedszkolaki obiema stopami wchodzą na koc i nie mogą ani razu dotknąć podłogi żadną częścią ciała. Dzieci, przemieszczając się po kocu, krok po kroku próbują obrócić go na drugą stronę.

Labirynt- prosimy, aby dzieci zamknęły na chwilę oczy i wyobraziły sobie, że znajdują się w labiryncie i próbują znaleźć wyjście, chodząc po krętych korytarzach. Następnie, wykorzystując różne materiały, np. materace piankowe, maty,klocki, krzesełka,  układamy tor przeszkód, który będzie labiryntem. Zadaniem  dziecka będzie przejście „labiryntu” z zasłoniętymi oczami. Dziecko przechodzące przez labirynt będzie miało nawigatora – np. rodzica, który będzie wskazywał drogę. Rodzic nawigujący powininien używać zwrotów: idź do przodu, skręć w lewo/prawo, przed tobą jest szarfa, musisz w nią wejść.

Zachęcamy dalej do zabaw z literkami https://www.youtube.com/watch?v=hPIild_cMlg

https://www.eprzedszkolaki.pl/

Udanej zabawy .