Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

21.04.2020 Krasnoludki

Temat: Uwaga prąd.

 

 

,,Brzęczenia i warkoty"- zabawy logopedyczne; doskonalenie aparatu mowy oraz słuchu; naśladowanie odgłosów urządzeń elektrycznych.

Z prądem nie ma żartów” – rozmowa kierowana na temat przestrzegania zakazu samodzielnego obsługiwania urządzeń elektrycznych podłączonych do prądu, włączania i wyłączania z sieci, dotykania gniazdek elektrycznych, zapoznanie z żółtym znakiem ostrzegawczym: Uwaga, prąd!

„Kwadratowy pstryczek” – zabawa badawcza, polisensoryczna; Przygotujcie różne figury geometryczne, dziecko rozpoznje kwadrat, wyszukuje figury spośród innych kształtów w czasie zabaw manipulacyjnych; wodzi palcem po obwodzie figury, wskazuje boki pionowe (stojących) i poziome (leżących); wskazywanie w otoczeniu przedmiotów o wskazanym kształcie.

,,Prąd"- posłuchaj mamy, obejrzyj bajkę, poptarz na obrazki. W jakich wypadkach nie wolno absolutnie włożyć wtyczki do kontaktu.

4-latki

ƒGłuchy telefon – zabawa doskonaląca zmysł słuchu.dorosły rozpoczyna zabawę. Wymyśla słowo, wyrażenie lub zdanie. Następnie mówi je na ucho osobie siedzącej po prawej stronie, która z kolei szybko powtarza je na ucho kolejnej. Zabawa trwa do momentu, kiedy ostatni uczestnik powtórzy tekst na głos. Rodzic sprawdza, czy wiadomość została przekazana poprawnie.

ƒCo to za urządzenie? – zabawa dydaktyczna.Wkładamy do pudełka lub worka telefon i tablet. Gdy już dziecko dotknie przedmiotów,prosimy dzieci o podanie ich nazw. Potem prezentuje zdjęcie naukowca, z zawodu logopedy i nauczyciela muzyki, wynalazcy telefonu – Alexandra Grahama Bella i rozkłada przed dziećmi w dowolnej kolejności ilustracje przedstawiające telefony z różnych epok. Dzieci wskazują podobieństwa i różnice. Wspólnie próbują uporządkować je od tych, które powstały najwcześniej, do tych najnowszych. Nauczyciel zachęca dzieci do rozmowy, zadając pytania: 

Kto ma w domu telefon? Jaki to telefon? Czy domownicy często korzystają z telefonu i tabletu? Jakie sprawy można załatwić przez telefon? Do czego można wykorzystywać telefon i tablet? Czy ty używasz telefonu lub tabletu? Jak myślisz, czy długie spędzanie czasu z telefonem i tabletem jest zdrowe? W czasie rozmowy zwracamy uwagę na pozytywne i negatywne aspekty korzystania z telefonu, np. podaje przykłady sytuacji, kiedy telefon może uratować komuś życie, i kiedy może być dla nas niebezpieczny lub szkodliwy. Podkreślamy rolę rodziców, dorosłych, którzy powinni kontrolować, w jaki sposób ich dziecko korzysta ze zdobyczy techniki.

ƒHalo! Kto mówi? – rozmowa na podstawie wiersza Agnieszki Frączek.


Halo! Kto mówi? – Halo, halo! Czy jest Krycha? – A kto mówi? – Ja! Nie słychać? – Krysia śpi… jest środek nocy. – Eee… kwadransik po północy… Nigdy nie śpię o tej porze, Więc i Krycha spać nie może! To co, mogę z nią pogadać? Halo! Czy rozmawiasz przez komórkę, czy słuchawkę masz ze sznurkiem, czy do kumpla dzwonisz z budki, by pogadać pół minutki, czy wygodnie siedzisz w domku i obdzwaniasz tłum znajomków – najpierw przedstaw się. Koniecznie! Bo (choć brzmi to niedorzecznie) trudniej poznać cię po głosie niż po uszach lub po nosie.

l zachęcamy dzieci do rozmowy, zadając pytania: Jak oceniacie zachowanie osoby, która dzwoniła do Krysi? Czego nie zrobiła osoba, która dzwoniła? Dlaczego tak ważne jest, aby się przedstawić, kiedy do kogoś dzwonimy? Kiedy zadzwonił telefon? Czy wypada dzwonić do kogoś w środku nocy? Co zrobić, jeśli sprawa jest naprawdę pilna i nie można z nią zaczekać do rana?Dzieci „dzwonią” po kolei do Krysi z wiersza i proponują, w jaki sposób zaczęłyby rozmowę, np.: Dobry wieczór, nazywam się Jaś Kowalski, przepraszam, że tak późno dzwonię, ale mam bardzo pilną sprawę. Czy mógłbym rozmawiać z Krysią?

ƒRozmowa telefoniczna – zabawa naśladowcza. Dziecko trzyma klocek – telefon. Na sygnał dziecko podnosi telefon i mówi: Halo!. Po wysłuchaniu informacji podanej przez rodzica dzieci próbują za pomocą mimiki oraz ruchów całego ciała zademonstrować reakcję na usłyszaną informację. Przykładowe informacje: Babcia się rozchorowała i musi leżeć w łóżku (smutek); Rodzice mają dla ciebie niespodziankę (radość); Brat zepsuł twoją ulubioną zabawkę (złość); Po okolicy biega groźny pies (strach). Na zakończenie dzieci wykonują zadanie w kartach pracy. Określają uczucia i wklejają obrazki w odpowiednie miejsca. KP4 s. 3

ƒPiszemy SMS-y – zabawa muzyczna, kształcąca poczucie tempa.Rodzic z dzieckiem siadają jedno za drugim tak, by osoba z tyłu mogła pisać palcami na plecach , puszczamy muzykę w zmiennym tempie: wolno, szybko, bardzo szybko. Zadaniem dzieci jest dopasowanie ruchu palców do tempa muzyki. Następnie zamieniamy się rolami.

Miłej zabawy.