Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

21.04.2020 Słoneczka

Temat: Znamy się tylko z ekranu.

 

 

 

Nasze marzenia – ćwiczenie wizualizacyjne.Prosimy, aby dzieci położyły się swobodnie na dywanie, zamknęły oczy i zastanowiły się, jakie jest ich największe marzenie, np. gdzie chciałyby pojechać, co zobaczyć, co chciałyby mieć, kim chciałyby być. Marzenie dzieci nie musi być realne, może to być abstrakcja – należy to dzieciom uświadomić. Kiedy każdy będzie gotowy, głośno wypowiada swoje marzenie i określa, czy jest ono realne do spełnienia czy nie. Dzieci mogą również malować swoje marzenia. Kiedy prace będą gotowe, można je podzielić na marzenia realne i nierealne.

ƒMagiczny tor przeszkód – zabawa ruchowa z rekwizytami. Prosimy, aby dzieci wyobraziły sobie, że są jakąś postacią z bajki zaproszoną na wielki bal do zamku. Jednak aby wejść do „zamku”, muszą pokonać różne przeszkody, np. przejść przez komnatę smoka, przeskakiwać kamienie (klocki), przejść wysokie góry (poduszki).

Czy to prawda? – zajęcia dydaktyczne, odróżnianie sytuacji realnych od fikcyjnych. Przedstawiamy dzieciom obrazki ilustrujące sytuacje realne, np. rozmawiających ludzi, lecący samolot, rodzinę siedzącą przy stole, i fikcyjne, np. rozmawiające smerfy, latającego w powietrzu człowieka, dinozaura siedzącego przy stole. Zadaniem dzieci jest rozdzielenie obrazków na prawdziwe – tzn. takie, z którymi przedszkolaki spotykają się na co dzień, i nieprawdziwe, fikcyjne – które mogą się zdarzyć np. tylko w bajkach.Rozmawiamy z dziećmi na temat telewizji, pytając: Czy powinniśmy wierzyć we wszystko, co zobaczymy i usłyszmy w telewizji?. Na koniec dzieci określają, które ilustracje na karcie pracy mogły wydarzyć się naprawdę, oraz otaczają pętlami zwierzęta, które można zobaczyć w lesie lub w zoo. Można także zaproponować dzieciom, aby wymyśliły i opowiedziały krótką historyjkę, której bohaterami będą wybrane zwierzęta i postacie przedstawione na karcie pracy. Można także stworzyć jedną wspólną historię.Możemy ją rozpocząć: Dawno,dawno temu w zaczarowanym lesie…, następnie dziecko kolejno będzie dokładało po jednym zdaniu.KP4 s. 4.

4-latki rysują swoją ulubioną postać z bajki, można też wydrukować i pokolorować.

Literowy pociąg – zapoznanie z obrazem graficznym litery „Ż” i „ż”, utrwalenie poznanych liter. Możemy skorzystać ze stron https://ciufcia.pl/, https://www.buliba.pl/, https://www.miniminiplus.pl/

Poszukiwania liter „Ż” i „ż” – ćwiczenie koncentracji uwagi, ćwiczenie manualne.Rozdajemy dzieciom fragmenty gazet (upewniwszy się wcześniej, czy są one adekwatne do zabawy i wieku dzieci). Zadaniem dzieci będzie odnalezienie w tekstach liter „Ż” i „ż”. Dzieci mogą zaznaczać je kolorowymi mazakami, np. otaczać pętlami. Po wykonaniu zadania można wykorzystać gazety i skręcać je w podłużne kawałki, a następnie wykonać z nich literę „Ż”. Aby całość wyglądała estetycznie, dzieci mogą owinąć skręcone gazety kolorową krepiną, a następnie przykleić ułożoną literę „Ż” na kartce. Warto zwrócić uwagę, aby dzieci nie zapomniały o kropce, gdyż „ż” bez kropki to zupełnie inna litera.

Na zakończenie można w karcie pracy narysowa zwierzęta po śladzie jaką literą rozpoczynają się ich nazwy. Wystukują też rytm, wymawiając nazwy obrazków raz cicho, raz głośno.  KP4 s. 59

Miłej zabawy , pozdrawiamy serdecznie.