Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

16.04.2020 Krasnoludki

Temat: W rytmie deszczu.

 

 

Kwietniowa prognoza pogody – zabawa ruchowo-naśladowcza; wyszukiwanie gestodźwięków i ruchów pasujących do zjawisk atmosferycznych. Dzieci eksperymentują z dźwiękami i ruchami. Mają za zadanie za pomocą gestów i dźwięków pokazać różne kwietniowe zjawiska atmosferyczne. Mogą same wymyślać te gesty i dźwięki albo skorzystać z podpowiedzi nauczyciela, np. deszcz – kląskanie, burza – tupanie, wiatr – wachlowanie ręką, śnieg – klaskanie, tęcza – rysowanie półkola rękami w powietrzu nad głową.

„Deszczowe rytmy” – zabawa matematyczna; doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej w trakcie porządkowania par obrazków, dobieranie do jednego z obrazków ułożonych w szeregu drugiego obrazka w tym samym kolorze, układanie kolorystycznych dwuelementowych rytmów, karta pracy  KP s. 121


„Kap, kap” – zabawa ortofoniczno-rytmiczna typu „echo”; doskonalenie wymowy w czasie rytmicznego naśladowania odgłosów padającego deszczu. 

„Z małej chmurki …” – budowa mobilu; sklejanie elementów według instrukcji, doskonalenie uważnego słuchania oraz precyzji łączenia elementów. Dzieci otrzymują gotowe elementy: dwie papierowe chmurki, wstążki o różnej grubości, koła z niebieskiego papieru lub z pianki. Ich zadaniem jest skonstruowanie chmurki, z której pada deszcz – niebieskie kropelki. Do jednej z chmurek przyklejają różnej długości wstążki lub paski krepiny, a następnie od spodu doklejają drugą chmurkę, by zabezpieczyć wstążki przed odrywaniem w czasie poruszania. Na końcach wstążek przyklejają niebieskie kółka – kropelki. Na górze chmurki nauczyciel robi dziurkę dziurkaczem, przez którą zostanie przeciągnięta wstążka do zawieszenia. Mobile można wykorzystać do zabawy logopedycznej, ruchowej lub do dekoracji.

 4-latki

ƒƒ Do deszczu pasuje… – zabawa w skojarzenia.Rzucamy do dzieci   piłkę, podając słowa, i prosimy o udzielanie szybkich odpowiedzi, które kojarzą się z usłyszanymi słowami. Dzieci mają podawać skojarzenia tylko wtedy, gdy złapią piłkę. Przykłady: parasol – deszcz, kałuża – kalosze, słońce – kapelusz.

ƒƒ Najpierw posiej, później zbierz – zabawa skoczna. Proponujemy zabawę w sadzenie roślin.Przygotujcie po 10 elementów dla każdego (guziki, klocki, papierowe koła) to będą sadzonki. Na hasło: Start – każdy z uczestników wykonuje skok obunóż i układa sadzonkę, a następnie wraca na koniec. Następna osoba rozpoczyna swój skok z miejsca, gdzie został położony przedmiot  poprzednika, i również wykonuje jeden skok. Oba zespoły „sadzą rośliny” tak długo, aż zespół przekroczy linię ograniczającą pole zabawy i ułoży wszystkie elementy.

ƒƒ Jaka będzie jutro pogoda? – Tłumaczymy dzieciom, że większość zmian pogodowych wynika z ruchów powietrza – wiatru. Następnie czytamy wiersz:
Panie Wietrze Panie Wietrze, panie Wietrze, Czemu pan nie chodzi w swetrze?
Czemu pan udaje zucha, Skoro sam pan chłodem dmucha?
Sam oziębia pan powietrze, Oj, ostrożnie, panie Wietrze!
Gnając chmurki gdzieś na niebie, Chce pan sam zaziębić siebie?
Jednak lepiej, panie Wietrze, O tej porze chodzić w swetrze.
Ani się pan sam spodzieje, Jak pan siebie sam zawieje.
Liczka ma pan coraz bledsze, panie Wietrze...

Zadajemy pytania: Jak wygląda wiatr? Czy można go zobaczyć? Kiedy wiatr jest nam potrzebny? Kiedy może być groźny? Czy wiatr można usłyszeć? Czy można go posmakować, dotknąć, poczuć na skórze? Od czego zależy temperatura wiatru?.

Wykonaj zadanie w karcie pracy 3 s. 41- pogodowe domino.

Wiosenny ogródek – zabawa matematyczna. Przygotowujemy kartkę z przyklejoną łodygą kwiatu (np. patyczkiem do lodów) oraz 10 pączków kwiatowych wyciętych z papieru. Dzieci słuchają opowiadania i wykonują polecenia:

Dziś od rana świeciło słońce i na łodydze pojawiły się cztery pączki kwiatów (dzieci układają pączki). Jednak zawiał wiatr i zabrał jeden z pączków (dzieci odkładają jeden pączek). Zaczął padać lekki deszczyk i szybko wyrosły jeszcze trzy pączki (dzieci dokładają trzy pączki). Słonko sprawiło, że urosły dodatkowo dwa pączki (dzieci dodają dwa pączki).

Miłej zabawy.