Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

15.04.2020 Krasnoludki

Temat: Tęczowy zawrót głowy.

 

 

„Jak powstaje tęcza?” – wysłuchanie wiersza  H. Ożogowskiej; wzbogacanie i porządkowanie wiadomości na temat powstawania tęczy, układanie, nazywanie i przeliczanie jej barw.

Tęcza

Lśni na niebie tęcza, śliczna, kolorowa. Pytają się dzieci: – Kto ją namalował?
Słonko malowało pędzelkiem ze złota. Udała się słonku malarska robota.

„Układanka” – puzzle; doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez składanie pociętego na 4 części prostego obrazka np. słońca według wzoru.

Kolory tęczy – praca plastyczna; doskonalenie motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Przygotujcie duża kartkę, farby w  czterech kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim i granatowym,dzieci podejmują wspólnie próbę stworzenia pozostałych trzech. Wyciskają farby z tubki, łącząc niebieski z żółtym, niebieski z czerwonym oraz żółty z czerwonym. Przedszkolaki nazywają powstałe kolory: zielony, fioletowy, pomarańczowy i malują tęczę wszystkimi kolorami zgodnie z ich rzeczywistym występowaniem. Malują od lewej do prawej, starając się zachować płynność i śmiałość pociągnięć pędzlem.

Tęczowa wieża- ułóż tęczowe paski w odpowiedniej kolejności. Wysyp klocki na podłoge, spróbuj ułóżyć z nich wieżę dokłądnie w takich samych kolorach.

Sięgamy chmur- zabawa ruchowa. Kucnij i wyciągnij ręce wysoko, powoli podnosimy się, jeszcze, jeszcze, aż staniemy na palcach. Czy dotknąłeś chmur?

4-latek

ƒƒ Moja ulubiona pogoda – praca plastyczna, technika dowolna.Proponujemy wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej o ulubionej pogodzie każdego z dzieci. Zadajemy pytania: Dlaczego wybrałeś/wybrałaś taką pogodę? Jaki nastrój wtedy panuje? Co można robić w taką pogodę? Czy chciałbyś/ chciałabyś, aby trwała przez cały rok?.

Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata- przygotuj z mamą kartoniki z różnymi symbolami pogody (słońce, deszcz, wiatr, itd. ) Wylosuj cztery różne i opowiedz, co będzie się działo rano, wieczorem popołudniu i w nocy. Użyj odpowiedniego czasu i pogody.

Wykonaj zadanie w karcie pracy 3 str. 40.

ƒƒ Rozpędzanie chmurek – ćwiczenia relaksacyjne. Prosimy dzieci, aby wyobraziły sobie, że przyglądają się niebu pełnemu chmur. Dzieci kładą się na plecach na podłodze. Nogi ugięte w kolanach, opierają całymi stopami o podłogę, a ręce układają wzdłuż ciała. Na hasło: Rozpędzamy chmurki – wciągają powietrze nosem, płynnym ruchem kolistym unoszą ręce i kładą je za głową. Przy powrocie rąk do pozycji wyjściowej dzieci dalej „rozpędzają chmurki” poprzez mocne wydmuchiwanie powietrza ustami. ƒƒ

Zabawa na każdą pogodę- możemy wykorzystać muzykę https://www.youtube.com/watch?v=EFm-4TqDVGw

Wybieramy przedmioty,  instrumenty, których dźwięk będzie odpowiedni do naśladowania zjawisk pogodowych.