Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

15.04.2020 Słoneczka

Temat: Jaka może być pogoda?

 

 

Kwiecień-plecień – proponujemy dzieciom, aby zastanowiły  się, jaką pogodę może przeplatać wiosenny miesiąc.

Wiosenny kalendarz pogody- codzienna obserwacja i uzupełnianie kalendarza.

Pogoda w czterech porach roku –Zachęcamy dzieci do zajęcia wygodnej pozycji. Prosimy o zamknięcie oczu i spokojnym, miarowym głosem czytamy tekst: Idziesz powoli, rozglądasz się. Wiosna zagościła już na dobre. Motyl frunie między kolorowymi kwiatami, a trawa zazieleniła się na łące. Między drzewami przebłyskują promienie słońca. Delikatnie muskają skórę. Bezchmurne niebo zachwyca swoim kolorem, a delikatny wietrzyk lekko porusza włosami. Oddychasz równo, spokojnie, słuchasz śpiewu ptaków. W oddali słyszysz, jak spływa strumień. Delikatnie prześlizguje się między kamieniami. Woda pluszcze. Siadasz pod drzewem. Na niebie pojawił się obłoczek. Patrzysz, jak płynie. Powoli zaczyna padać deszcz… kap, kap, kap. Delikatne krople spadają na trawę, kwiaty. Wystawiasz rękę… deszcz spływa po Twojej dłoni. Słyszysz delikatny szum wiatru. Wychodzi słońce. Motyle wracają nad łąkę. Wstajesz i idziesz do domu. Czujesz się wypoczęty.

Po wysłuchaniu treści dzieci wskazują opisaną porę roku i charakterystyczne dla niej zjawiska.

Wiosenna niepogoda i zimowa pogoda – wprawki dramowe zachęcamy dzieci do pokazania ruchem, gestem i mimiką prostych scenek,  np.: Pokażcie, jak będziecie się zachowywać, gdy „złapie” was na spacerze wiosenna ulewa. Pokaż, co będziesz robić w słoneczny, ciepły jesienny dzień. Zademonstruj, w co będziesz się bawić w słoneczny, mroźny dzień. Pokaż, jak należy się zachować, kiedy nadchodzi letnia burza.

Co nie pasuje? – zabawa edukacyjna z kartą pracy, doskonalenie logicznego myślenia. Przedszkolaki opisują każdy obrazek i nazywają przedstawione pory roku. Podczas opisu używają określeń dotyczących orientacji w przestrzeni: nad, na górze, pod, na dole, między, z boku. Wskazują niepasujące, żartobliwe elementy na obrazkach i je zaznaczają. Próbują sobie wyobrazić inne nietypowe sytuacje, w których mogliby się znaleźć bohaterowie ilustracji. Chętne przedszkolaki dzielą się z grupą swoimi wymyślonymi historyjkami. Na koniec dokonują samooceny. KP3 s. 53, ołówek


4-latki KP3 s.40- pomagamy dzieciom dopasowac ubranie do pogody. Przyklej właściwe ubrania i przedmioty z wyklejanki.

Klimat na świecie- ciepłe i zimne kraje. Przygotujmy mapę świata, porozmawiajmy o pogodzie w różnych częściach globu, pokazując wybrane mijesca.

Mozna posłuchac odgłosów przyrody- https://www.youtube.com/watch?v=BzpheDcdgzg

https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU 

ƒLabirynt – zabawa ruchowa, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rysujemy patykiem na ziemi albo kredą na kostce labirynt – ścieżkę, którą dzieci muszą przejść stopa za stopą, nie wypadając z narysowanego toru. Trasa musi być na tyle wąska i kręta,by dzieci cały czas musiały kontrolować swój ruch.

Miłej zabawy.