Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

14.04.2020 Krasnoludki

Temat: Pod wiosennym parasolem.

 

 

,,Deszczowy spacerek"- gimnastyka dla rąk, pokazuj treść utworu za pomocą rąk.

Deszczowy spacerek Poszła pani na spacerek.          marsz wskazującego i środkowego palca po podłodze
Deszczowe chmury przywiał wiaterek.                      delikatne dmuchanie
Gdy daleko od domu już była,  wskazujący palec lewej ręki prostopadle dotyka spodu prawej ręki ułożonej nad nim

 

 

Deszcz zaczął padać – parasol rozłożyła.         
Gdy kropla za kroplą spadała,                                         na wierzch prawej ręki spadają krople wystukiwanelewą ręką

Pani pod parasol się schowała.
Gdy deszczyk przestał padać, prawa ręka zamyka się nad prostopadle ułożonym do niej palcem

Parasol złożyła i do domu wróciła.   wskazującym lewej dłoni, następnie palce: wskazujący i środkowy  prawej ręki maszerują .

,,Pod parasolem"- oglądanie różnych parasoli, , rozmowa o tym, do czego służą, czym się różnią, a jakie mają wspólne cechy.

Wykonaj zadanie w KP s. 119, ołówki, kredki pastele- dlaczego należy pomagać innym w potrzebie w kontekście zadania w kartach pracy, kolorowanie obrazka pastelami przy użyciu odpowiednich kolorów.

,,Co by było, gdyby przestał padać deszcz?"- spróbuj odpwoiedzieć na to pytanie samodzielnie. Jeśli masz w domu jedną z naszych roślin, spróbuj jej nie podlewać przez kilka dni, zaobserwuj, co się z nią dzieje.

,,Deszczowe kropelki"- celujemy przedmiotami do punktu lub kosza, na początek czymś małym, lekki, np. ziarenkami ryżu, grochu. Co słyszysz? A potem piłką lub woreczkiem. Co słyszysz? Deszcz może brzmieć podobnie.

4-latki

,,Jak zmienia się pogoda?"- rozmowa na temat prognozy pogody. Możemy dzieciom pokazać w tv – wczorajszą na dziś i najbliższe dni. Zadajemy pytania: Skąd wiadomo jaka będzie pogoda? Co zostało zapowiedziane na najbliższe dni? Kto zajmuje się przewidywaniem pogody? Czy prognozy zawsze się sprawdzają?Dzieci odpowiadają na pytania. Wspólnie przypominają nazwy kolejnych dni tygodnia oraz symbole charakterystycznych zjawisk pogodowych.  Następnie ustalają, czy prognoza na dziś się sprawdziła.

ƒƒ ,,Pogoda jest jak…" – zabawa w kończenie zdań. Zachęcamy dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat zjawisk pogodowych, kończą zdania: Gdy jest zimno, to… Deszcz jest jak… Gdy pada grad, to… W wielkie upały można…

ƒƒ Jaka to pogoda? – zagadki przyrodnicze.Zadajemy dzieciom  proste zagadki, np.:

Widzicie je we dnie, nie ma go w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)
Kto podlewa w lesie drzewa? (deszcz)
Nie deszcz i nie grad spada z nieba, bieli świat. (śnieg)
Unosi szybowce, popycha żaglowce, obraca wiatraki – siłacz z niego taki. (wiatr)

Wykonaj zadanie w kartach pracy nr 3 str.38, 39.

,,ƒƒ Powódź" – zabawa ruchowa możemy puścić wesoła piosenkę, dajemy dzieciom duży arkusz papieru, np. gazetę, który będzie łodzią i ma zmieścić wszystkich uczestników. Dzieci spacerują swobodnie po pokoju w rytm muzyki. Na hasło: Powódź – dzieci składają arkusz na pół, stają na nim i starają się utrzymać. Za każdym powtórzeniem arkusz gazety jest zmniejszany, a dzieci muszą się na nim zmieścić.