Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

10.04.2020 Słoneczka

Temat: Odkrywamy tajemnice przyrody.

 

 

„A” jak…. – gra dydaktyczna doskonaląca analizę i syntezę słuchową wyrazów.Wkładamy do koszyka kartoniki z literami. Dzieci losują litery, odczytują je i podają słowo rozpoczynające się odpowiednią głoską. Po podaniu wyrazu kartoniki wracają do koszyka. Jeśli litera się powtórzy, dzieci mają za zadanie wymyślić inne słowo niż już podane.

„H” jak helikopter – ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci rysują helikopter i hulajnogę po śladzie. Określają, jaką literą rozpoczynają się nazwy obrazków. Otaczają pętlami wszystkie litery „h” oraz rysują obrazek, którego nazwa rozpoczyna się tą literą. Na koniec dokonują samooceny. Do książeczki z literami dokładają i uzupełniają kolejną kartę.KP3 s. 65

Kolorowe kółka- z teczki Wyprawka 5-latka wyciągamy kartę nr 33 wypychamy kolorowe kółka, możemy z nich układać litery, które wylosujemy z koszyka, sami możemy mówić jaką literę ułożyć, układamy literę H , można układać również cyfry, tworzyć zbiory, tak aby dzieci stosowały określenia ocenaijąc liczebność zbiorów ,,więcej o..', ,,Mniej o..", można układac rytmy, wzory i obrazki, np.kwiaty. Mogą określać, ile kół potzreba żeby ułożyć kwiatek.

Ptasi tropiciele – zabawy badawcze i dydaktyczne. Dzieci oglądają jajko, potrząsają nim, rozbijają na talerzyk. Poznają jego budowę: białko, żółtko, skorupka. Pokazujemy dzieciom jajka pochodzące od różnych ptaków: kury, przepiórki, gęsi, jeśli to możliwe – strusia. Dzieci zwracają uwagę na różnice: wielkość, kolor, waga oraz podobieństwa: wszystkie jajka są tak samo zbudowane.

• Zabawa badawcza: dzieci umieszczają jajka w szklance z wodą, obserwują pęcherzyki powietrza na skorupce jajka i dochodzą do wniosku, że przez skorupkę do zarodka dostaje się powietrze.

• Burza mózgów – swobodne wypowiedzi dzieci, szukanie odpowiedzi na pytania: – Czy ze wszystkich jajek wykluje się pisklę? (z tych, w których jest zarodek) – Jakie warunki musi mieć jajko, żeby wykluło się pisklę? (ciepło) – Czym żywi się zarodek w jajku? (w jajku są zapasy pokarmu – żółtko) – Do czego służy białko? (chroni zarodek przed wstrząsami) – Czy zarodek w jajku oddycha? • Co się dzieje z ptakami, gdy wyklują się z jajek? – swobodne wypowiedzi dzieci. Przykładowe odpowiedzi: rosną, uczą się latać, dorastają, zakładają swoje rodziny i gniazda, wysiadują pisklęta, opiekują się potomstwem. 

Diagram literowy:– wyszukiwanie i wykreślenie nazw pięciu ptaków.

A K U K U Ł K A R P O A B
S Ł O W I K C P I V L M G
A B Z H W I L G A K P I B
A S D F G H J B O C I A N
R Y O U S K O W R O N E K

4-latek

Wyprawka 4-latka, karta nr 19, wypchnij pisankęi obejrzyj  obie jej strony. Rozetnij ją wzdłuż przerywanych linii. Spróbuj ułożyć  pisankę- raz jedną raz drugą strone.

Pooglądamy filmy o ptakach , jak rosną i żyją:

https://www.youtube.com/watch?v=OZgeaTGw7Ss

https://www.youtube.com/watch?v=vShdcJ7TOsQ

https://www.youtube.com/watch?v=dtsnC2am0_w

https://www.youtube.com/watch?v=dRcEprzTxTA