Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

8.04.2020 Słoneczka

Temat: Wiosna w świecie roślin.

 

 

Z nasionka czy z cebulki?- rozmowa z dziećmi na temat rozwoju roślin i ich budowy. Można dzieciom wytłumaczyć, że niektóre rośliny rozwijają się z nasiona np. fasola, a niektóre z cebulki np.tulipan, krokus, hiacynt. Do zrostu roslin potrzeba wody, słońca, ziemi, tlenu. Rośliny mają liście, łodygi, kwiaty,owoce nad ziemią, a korzenie w ziemi.  Można pokazać dzieciom różne rodzaje nasion np. fasoli, zbóz, , kukurydzy, rzeżuchy ( w zależności, czym dysponujemy) i cebulę, może uda nam się znaleźć taką, która kiełkuje i umieścic ją na oknie w słoiku z wodą.

Proponujemy oglądnąć filmiki na Youtubie Agi Bagi, która opowie jak rosną rośliny.

https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

Jak rosliny piją wodę?

https://www.youtube.com/watch?v=3FQvwF_Uw50

Hodowla fasoli.

https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ

Jak się nazywam? – zabawa , wyszukujemy obrazki ze zwierzętami lub roślinami zwiastującymi wiosnę i kładziemy je odwrócone na stole i na zmianę z dziećmi losujemyi próbujemy po opisie odgadnąć jakie to zwierzę lub roślina. Czy jestem dużym zwierzęciem? Czy jestem ptakiem? Czy mam cztery nogi? Czy potrafię fruwać?. Dzieci odpowiadają tylko Tak lub Nie.

Jak rośliny rozwijają się wiosną? – obserwacje przyrodnicze, jeżeli posialiśmy fasolę lub rzeżuchę to porozmawiajmy z dziećmi o zmianach, jakie zachodzą. KP3 s. 50, kredki

Wiosenne rabatki – zabawy matematyczne. Dzieci wycinają liczmany (wiosenne kwiaty) z „Wyprawki”(karta nr 32). Możemy dodawać i odejmować na liczmanach, układać w różnych rytmach np. 1 tulipan, 2 krokusy, itd. Można tworzyć zbiory białych lub fioletowych kwiatów, przeliczamy zbiory. Można też dowolnie poukładac kwiaty i zapytać dziecko, jak nazywa się czwarty kwiatek lub który to bratek.

4-latki Kp 3 s.36-37. Pokoloruj pod każdym obrazkiem tyle koralików, ile widzisz owadów. Możemy też wykonać dżdżownice z kolorowych nakrętek. Przyklejamy na kartkę, dorysowujemy głowę i nogi, dorysowujemy tło, rysujemy trawę, chmury, słońce, kwiaty.

Życzymy udnej zabawy.