Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

7.04.2020 Słoneczka

Teamt: Witamy wiosnę.

 

 

Wiosna w parku i ogrodzie – zabawa edukacyjna z kartą pracy, omówienie obrazków. Dzieci oglądają ilustracje przedstawiające wiosnę w parku i ogrodzie. Opowiadają o czynnościach, jakie wykonują ludzie w obu tych środowiskach, i potrzebnych do tego celu narzędziach lub urządzeniach oraz o tym, jak przyroda budzi się do życia. Rozpoznają i nazywają zwierzęta oraz rośliny. Odczytują globalnie wyrazy. KP3 s. 48–49

4-latki - KP3 s.34-35- opowiedz, co widzisz na łące, dorysuj brakujące kwiaty. Dokończ kolorować kwiaty. Dokończ kolorować ilustrację.

Kwiaty- ćwiczenie sprawności manualnej, duża kartka A3nr 13 wyprawka 5-latka.Dzieci rysują kwiaty po śladzie, odnajdują i łączą w pary kwiaty o takich samych kształtach i kolorach. Określają, czym się one różnią. Kolorują kwiaty kolorami zgodnymi z kolorem konturów.

Wiosenna łąka- Dzieci „rysują” palcem po śladach, starają się nie przerywać ruchu ręki. Następnie rysują/malują kredką/farbą w kolorze linii. Mogą pokolorować lub pomalować obrazek, dorysować lub wyciąć i dokleić różne owady na wiosennej łące, np. motyle, biedronki.

Zabawy muzyczne przy piosence ,,Wiosna- urodziły się motyle" i ,,Maszeruje wiosna".

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Zagadki z wiosennej szufladki – zagadki słowne, obrazkowe i pantomimiczne.Zapraszamy dzieci do zgaduj-zgaduli na temat oznak wiosny i czytamyzagadki:
W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce. (biedronka)

Kiedy wiosna z wonnych kwiatów płaszcz na drzewa kładzie, one znoszą kwietny pyłek do swych domków w sadzie. (pszczoły)
Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka. (osa)
Nosi błoto, glinę. Mozolnie pracuje, bo maleńkie gniazdko pod dachem buduje. (jaskółka)
Gdy wiosną powiesisz budkę na jabłoni, jaki ptak przyleci uwić gniazdko do niej? (szpak)
Wiosną radzi kuma kumie, ledwo zbudzą się ze snu. – Nad jezioro, rzekę, strumień śpieszmy kumy, ile tchu! (żaby)
Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)
Śmiało rusza w drogę, choć ma jedną nogę. Czy to wiosna, czy lato, czy jesień, wszystko, co ma, z sobą niesie. (ślimak)
A co to za pan dobrodziej? Wciąż po mokrych łąkach chodzi, nos do każdej wtyka dziury i na wszystkich patrzy z góry. (bocian)

Gdy spadnie trochę dżdżu na ziemię, jej bardzo jest przyjemnie; wychodzi z ziemi, bo chce też, zobaczyć, jak wygląda deszcz! (dżdżownica)

Można się pobawić z dziećmi też w inny sposób, wkładamy do koszyka wycięte obrazki lub narysowane ze zwierzętami,owadami zwiastującymi wiosbę, dziecko lub my losujemy i naśladujemy ruchem ich sposób poruszania się. Druga osoba zgaduje.

,,Prawda czy fałsz?"-Czytamy zdania o tematyce przyrodniczej. Zadaniem dzieci jest ocenić, czy informacja jest prawdziwa czy fałszywa.karteczkę z  Przykładowe zdania: Dobrze, że jest wiosna, będzie można pojeździć na nartach. (nie) Kiedy nadchodzi wiosna, bociany odlatują do Afryki. (nie) Jednym ze zwiastunów wiosny jest skowronek. (tak) Na wiosennej łące wyrosły stokrotki. (tak) Tulipany i narcyzy wyrastają z cebulki. (tak)

Na zakończenie proponujemy dla chętnych dzieci ,,Wiosenne czytanie"- odczytujemy jeszcze raz wyraz pod obrazkami, możemy też wyszukiwac litery wskazane przez mamę lub tatę, dzielić wyrazy na sylaby lub na głoski KP s.48-49

życzymy udanej zabawy.