Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

6.04.2020 Słoneczka

Temat: Pierwsze oznaki wiosny.

 

 

Chomik szuka wiosny
Pewnego dnia mały Chomik obudził się w swojej norce na skraju lasu. Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką i wyszedł z norki szukać wiosny. – Zimno – mruknął zaspany Chomik. Rozejrzał się dookoła, ale wiosny nigdzie nie było. Na gałązkach wierzby siedziały małe, puchate wierzbowe kotki. – Co robicie tak wysoko? – spytał Chomik. – Rośniemy, rośniemy – zawołały wierzbowe kotki. – A wiosny nie widziałyście? – spytał Chomik. Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i Chomik nie usłyszał, co mówią wierzbowe kotki. Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki. – Halo – zawołał do nich Chomik. – Czy nie widziałyście wiosny? A wtedy jedna z chmurek zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople deszczu. – Brr… – skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki.– Może wy widziałyście wiosnę? – spytał, ale kwiatki były malutkie i jeszcze nie potrafiły mówić. Chomik poszedł dalej szukać wiosny. W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały gałązki i wiórki na budowę gniazd. – Może wy wiecie, gdzie jest wiosna? – zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały, ćwierkały, gwizdały i nawet nie słyszały głosu Chomika. – Muszę iść dalej, tutaj jeszcze nikt wiosny nie spotkał – mruknął do siebie. Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam… na długich nogach stał pan bocian. Chomik zadarł wysoko głowę i przyjrzał się boćkowi. Jego nawet nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma czerwone. A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał: – Coś podobnego! Ta żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że to już wiosna – i odleciał. A Chomik powędrował dalej szukać wiosny. Agnieszka Galica

Porozmwiajmy z dziećmi na temat wysłuchanego tekstu, np. Kto szukał wiosny? Co ziobaczył na gałązakch? Dlaczego bazie nazywamy kotkami?Jak się nazywa drzewo z baziami? Co spotkał jeszcze (słonko, chmurki, deszcz, kwiatki). Co robiły ptaki i jak nazywa się ptak z czerwonym dziobem.

Odgłosy wiosny – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci ćwiczą mięśnie narządów mowy na zgłoskach: „kle”, „kum”, „pi”.

,,Jakie są oznaki wiosny?- temepratura, deszcz, pączki na drzewach, listki, ptaki (bocian, jaskółka), owady, wiosenne kwiaty. Pomocne mogą być filmy edukacyjne:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Wiosenne masażyki – zabawa relaksująca. masujemy dziecku plecy i rysujemy  przedmioty, zjawiska związane z wiosną, np. słońce, lekki deszczyk, wiosenną burzę, motyle. ƒPotem możemy zamienić się rolami.

Barwy motyla – ćwiczenie grafomotoryczne. Dzieci kończą kolorowanie motyla. Zwracają uwagę na płynność ruchów i dokładność kolorowania w obrębie konturu. Następnie kolorują koła tylko takimi kolorami, których nie ma na skrzydłach motyla. Dokonują też samooceny.  KP3 s. 46, kredki

ƒWiosenne kwiaty – zabawy matematyczno-graficzne. Dzieci nazywają kwiaty przedstawione na ilustracjach i liczą kwiaty w bukietach. Otaczają pętlą te, których jest najwięcej, odszukują bukiety z taką samą liczbą kwiatów i zaznaczają „X”. Dorysowują płatki, aby na każdym kolejnym kwiatku był o jeden płatek więcej lub o jeden mniej. KP3 s. 47, kredki

4-latki

,,Motyl"- karta pracy z Wyprawki, A3 nr11- rysuj po śladzie i pokoloruj.

Można się pobawić przy piosence ,,Wiosna" https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

Proponujemy również zrobić tor przeszkód z pudełkami i wykorzystac do tego krzesła. Układamy pudełka na podłodze, dzieci mogą je omijać, slalom, przeskawiwać przez nie, przenosić na brzuchu podpierając się na rękach i na nogach jak ,,Rak", rzucać małymi pudełkami do kosza, pojemnika, podrzucać, chwytyać, pachać chodząc na czworakach.

Życzymy udanej zabwy.