Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

6.04.2020 Krasnoludki

Temat: Przyszła wiosna.

 

 

Poszukiwanie wiosny –gimnastyka buzi i języka. Dzieci powtarzają ćwiczenia.

Zbliżała się wiosna. Języczek poszedł na łąkę (dzieci odbijają czubek języka za górnymi zębami, przy szeroko otwartych ustach). Usłyszał śpiew ptaków (naśladują śpiew ptaków, np.: ćwir-ćwir, pi-pi, tru-lu-lu), zobaczył bociana z długim, czerwonym dziobem (ściągają wargi w dzióbek), oraz skaczącą małą, zieloną żabkę (dotykają czubkiem języka górnych, następnie dolnych zębów, przy szeroko otwartych ustach). Było bardzo przyjemnie. Świeciło słońce, wiał lekki wietrzyk (wykonują krótki wdech nosem i długi wydech ustami). Języczek był zadowolony ze swojego spaceru, wracając do domu uśmiechał się radośnie (rozciągają wargi w szerokim uśmiechu).

,,Dzień wiosny"- wierszyk.

Dzień Wiosny Koniec zimy – nic miłego: błoto, chlapa na całego, niebo ciągle zachmurzone, dzieci w domach zasmucone.

Tak wygląda świat bez wiosny – widok przykry i żałosny. Lecz na szczęście lada moment wszystko zrobi się zielone!
W mgnieniu oka zniknie szary – zobaczycie, co to czary! Wiosna tysiąc ma kolorów jest mistrzynią pięknych wzorów.

A do tego dobrą wróżką. Zaraz szepnie wam na uszko:
– Czas na spacer, drogie dzieci. Chodźcie, słońce mocno świeci! Zabawimy się w badaczy.

Chyba wiecie co to znaczy? Poszukamy wiosny w trawie, tataraku w leśnym stawie i biedronek, i ślimaków,
Co słychać, Pani Wiosno?
wszystkich innych wiosny znaków. Czas zapomnieć, co to zima. Tak przygoda się zaczyna.

Pooddychajmy teraz razem- przygotujcie paski, najlepiej zielone jak trawa, dmuchaj w paski tak mocno jak wiatr, raz słabiej jak wietrzyk. Pamiętaj- wciągamy powietrze nosem, wypuszczamy ustami.

Quiz ,,Czy to wiosna?"- weź do ręki coś zielonego- kawałek papieru, telarzyk, piłkę, klocek. Kiedy usłyszysz zdanie, które kojarzy się z wiosną, podnieś przedmiot do góry.

Przykładowe zdania:

Wszędzie jest błoto i chlapa. Słońce coraz mocniej świeci, słychać śpiew ptaków. Bocian rozgościł się w gnieździe. Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg. Dzieci lepią bałwana. Na drzewach pojawiły się zielone pączki. W ogrodzie zakwitły pierwsze kwiaty.

Teraz potańczymy przy piosence o wiośnie, naśladuj ruchem tekst piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=ickkcgdEVlE&list=PL7OVl7WqJXQIHEboEtxtZpSXpukN3j4wv

Zachęcamy do namalowania kolorowej historii. To zadanie mogą wykonać wszystkie przedszkolaki. Rodzic czyta, dziecko maluje.

Niebieski szuka przyjaciela Był sobie raz mały, okrągły Niebieski. (na dużej kartce papieru malujemy okrągły, niebieski krąg) Był on zupełnie sam i czuł się samotny. Dlatego postanowił poszukać przyjaciela, który wyglądałby inaczej niż on. W tym celu pobiegł w daleki świat. (malujemy kilka niebieskich punktów) W pewnym momencie Niebieski zobaczył z daleka coś okrągłego – jasnego Żółtego. Nigdy nie widział czegoś równie pięknego. (na środku papieru malujemy żółty krąg) Z radości Niebieski podbiegł szybko do Żółtego. (do żółtego kółka domalowujemy niebieski) Zapytał Żółtego: – Chcesz, żebyśmy zostali przyjaciółmi? Ty wyglądasz tak pięknie, a ja jestem taki samotny. Żółty zawołał: – Tak, z największą przyjemnością! Obaj objęci się mocno. I co się stało? Nagle kolory zmieniły się. Na miejscu, w którym kolory się objęły, lśnił Zielony (...) (niebieskie i żółte kółko malujemy, tak aby zachodziły na siebie – w środku farby się mieszają)

4-latki ,,Po czy poznajemy, że przyszła wiosna?'

Odejście zimy Czemu bałwanek jest dziś taki smutny? Ma nosek skrzywiony i jest wychudzony? Powiedz wróbelku, co się stało, że wszędzie śniegu tak mało zostało? Czy nie wiesz Basiu, że wiosna nadchodzi, śniegi topnieją, przyroda się rodzi? A śnieg wiosny wcale nie lubi, jest mu gorąco, więc swe płatki gubi. Za to kwiatuszki, ptaszki i dzieci cieszą się, gdy słonko ślicznie świeci. Lubią zieleń trawy i wiatru muskanie, wiosenne zabawy, stokrotek zbieranie. Kiedy przyjdzie lato i dni gorące, radośnie skaczą i bawią się na łące. Aż przyjdzie pora na starość lata, gdy zimno z ciepłem zacznie się przeplatać. I znowu śnieg pojawi się na łące, a znikną kwiatki pachnące. Tak jest od wieków, przez wszystkie lata, zima się z wiosną, latem, jesienią przeplata. Kamil Polak

 

Zadajemy pytania do tekstu:

Po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna? Kto się cieszy z nadchodzącej pory roku? Jakie mamy pory roku?.Na zakończenie wykonują zadanie w kartach pracy – wskazują cechy charakterystyczne wiosny, analizują przemienność pór roku. KP3 s. 34–35, wiosenny kapelusz, ilustracje przedstawiające pory roku

Teraz możecie wykonać ćwiczenie oddechowe- dmuchamy na paski zielonego papieru z różnym natężeniem.

ƒ Tulipan – zabawa grafomotoryczna. Dzieci rysują według tekstu czytanego przez rodzica: 1. Po cichu, ale wesoło Narysuj czerwone koło. 2. Kreska w prawo, kreska w lewo, Czubek taki jak ma drzewo. 3. Pod tą główką – kółko małe Na zielono obwiedź całe. Zapamiętaj też, że wiosną Tulipany prosto rosną. 4. I że kwiatek to nie zwierz –  Z lewej liść i z prawej też! 5. Popraw listek, popraw płatek. Już na kartce kwitnie kwiatek!

Propozycja dla wszystkich dzieci- przygotowujemy biały kwiat, wysoką szklankę z wodą i niebieski barwnik (atrament lub barwnik spożywczy). Dolej barwnika do wody, wymieszaj. Umieść biały kwiat w wazonie i postaw w pokoju. Zrób zdjęcie dzisiaj i jutro, ciekawe czy zauważysz różnicę. Bądź dobrym obserwatorem.

Udanej zabawy, pozdrawiamy.