3.04.2020 Krasnoludki
Temat: Szanujemy naszą planetę.
Poproś rodziców o książki ze zdjęciami różnych miejsc na ziemi. Obejrzyjcie je razem. Spróbuj nazawać te miejsca- może to być plaża, morze, ocean, łąka, pystynia.
,,Co jest dobre, a co złe dla naszej palnety?"-przygotujcie dwa duże koła. Na jednym narysuj buzię uśmiechniętą a na drugim smutna. Następnnie przygotuj zdjęcia różnych przedmiotów- auto, rower, siatka plastikowa, siatka z materiału, butelka, szklany słoik, zwykły kosz na śmieci, pojemniki do segregacji. Posortuj te przedmioty do odpowiednich kół- przyjazne do u smiechniętej buźki, nieprzyjazne do minki smutnej- pomyśl.
,,Poruszajmy się z muzyką"- włącz piosenkę, którą lubisz i chodź lub biegaj w jej rytmie. Kiedy przestanie grać, udawaj jazdę na rowerze, na hulajnodze, na rolkach. Ćwiczcie razem.
Można wykorzystać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=qEcOXAShsMs
,,Czyste powietrze"- połóż się na podłodze, wciągaj powietrze nosem ile możesz i jednocześnie podnoś ręce w górę. Następnie wypuszczaj powietrze ustami, ręce w dół.
Czysta planeta – projekt plastyczny z użyciem śmieci dla całej rodziny. Potrzebne będą : klej typu magic, różne śmieci: foliowe torebki, worki na śmieci, plastikowe nakrętki, gazety itp.
Przygotowujcie duże koło wycięte z grubego kartonu, które będzie Ziemią. Dzieci, przyklejają niebieskie worki na śmieci jako morza i oceany, kontynenty z zielonych nakrętek do butelek, góry z gazet, pustynie ze skrawków papieru lub ścinków materiałów itp.Zachęcamy do wymyślenia hasła ekologicznego, np.: Gdy o planetę dbasz, czyste powietrze masz!
,,Posprzątajmy"- zabawa ruchowa dla wszystkich. Graa muzyka chodzimy, gdy muzya przestaje grać, schylamy się i zbieramy resztki z podłogi. Można ro zrobić przy piosence ,,Zeimia wyspa zielona".
https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
4-latki
,,Zdobywamy odznaki"- Odznaki dla ekobohaterów! Przygotowujemy kosz, pudełko lub kapelusz z karteczkami, na których zapisane są zdania prawdziwe i nieprawdziwe, . Odczytujemy zdania na wylosowanych karteczkach i prosimy o określenie, czy dane zdanie jest prawdziwe, czy – fałszywe. Dzieci podają odpowiedź w ustalony sposób, np. prawda – klaskanie, fałsz – tupanie nogami. Za każdą poprawną odpowiedź gracz otrzymuje jeden punkt, np. klocek. Dzieci układają zdobyte fanty przed sobą.
Przykładowe zdania: Szkło można wywieźć do lasu. Ptaki jedzą tylko reklamówki. Wodę i prąd trzeba oszczędzać. Śmieciarki nie są nam potrzebne. Papier, szkło i plastik trzeba segregować. Rośliny lubią zanieczyszczone powietrze. Śmieci same się sprzątają. Trzeba dbać o świeże powietrze.
Nagrodą mogą być usmiechnięte buźki z kolorowego papieru. Po zakończeniu zostajesz ekobohaterem! Miłej zabawy.
,,Leśne duszki"- możecie się nauczyć piosenki, śpeiwajcie i tańczcie https://www.youtube.com/watch?v=2tL0TZ-fS44
,,Znikające śmieci"- poćwicz zmysł obserwacji oraz pamięć wzrokową. Poproś rodzica o torebkę foliową, słoik, jabłko, butelkę, doniczkę. Ułóz je w rzędzie według wasnego pomysłu. Obserwujcie je wszyscy, teraz niech jedna osoba się odwróci. Zmień coś w ułożeniu, ciekawe czy zgadniecie zmiany. Powtórzcie to zadanie kilka razy.
Zachęcamy wszystkie dzieci do opieki nad ,,kącikiem przyrody" w domu lub w ogrodzie. Zapytaj rodziców jak możesz pomóc. Poproś o doniczkę, ziemię i nasiona. Posadź wraz z rodzicami swoją roślinkę. Możesz własnoręcznie ozdobić doniczkę,. Obserwuj codziennie i narysuj sprawozdanie z każdego dnia.
Życzymy pięknego dnia.