Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

2.04.2020 Krasnoludki

Temat: Wielkie sprzątanie.

 

 

• „Porządki” – słuchanie wiersza H. Wojciechowskiej-Wtórniak;

Porządki Skacze szczotka: „pach, pach, pach!”, tak zamiata, że aż strach! A szufelka się przygląda, czy już śmieci nie ma w kątach. Kiedy kurze są na środku, woła głośno: „Chodź tu, kotku!” Szczotka tańczy: „buch, buch, buch!” i już pełny szufli brzuch. Teraz szuflę niosą dzieci i do kosza wrzucą śmieci. Już jest czysto w każdym kątku. – Dzieci nie chcą nieporządku. Porozmawiaj z mamą na takie pytania: Czy pomagasz sprzątać w domu? Jakie czynności wykonujesz?, Wyszukaj przedmioty do sprzątnia, pokaż i je nazwij. Jak będziesz ich używał?

Wykonaj zadanie karta pracy str.111 według polecceń.

Aby się trochę rozruszać poproś rodzica o szczotkę i szufelkę, rozrzuć klocki, teraz pozamiataj na czas. A teraz robi to rodzic, kto szybciej, dokładniej.

ƒW moim pokoju –gimnastyka buzi i języka,  dzieci wyobrażają sobie, że buzia to pokój, w którym panuje wielki bałagan. Wyjaśnia: Zaraz w nim posprzątamy. Wycieramy wszystkie kurze (przesuwamy czubek języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, od lewej do prawej strony), myjemy okna, najpierw jedno, potem drugie (przesuwamy czubek języka po wewnętrznej stronie policzków), myjemy podłogę (dotykamy czubkiem języka raz górnych, a raz dolnych zębów). Pokój lśni czystością, jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy (rozciągamy wargi w szerokim uśmiechu).

Wybierz książkę z obrazkami, tę, którą lubisz najbardziej. Popatrz na przedmioty, postaraj się zapamiętać jak najwięcej. Zamknij książkę i wymieniaj wszystko, co zapamiętałeś (mama będzie zaznaczać kreseczką ilość przedmiotów). A teraz odwrotnie- mama bądź tata wymieniają zapamiętane przedmioty.

,,Ciepło-zimno"- pobawmy się razem, aby rozruszać całe ciało. Poszukaj przedmiotu, który będzie się chował, schowaj go, raz ty, raz rodzci. Szukaj i słuchaj podpowiedzi. Ciepło- znaczy blisko, zimno- daleko. Udanej zabawy.

4-latki

ƒ Ekologiczna orkiestra – zabawa kreatywnaów z materiałów z odzysku, np.: rolek po papierze toaletowym, pudełek, plastikowych butelek. Każde dziecko może wykonać instrument według własnego pomysłu i zaprezentować, jak się na nim gra. Można puścić ulubioną piosenkę i zagrać do niej, na wykonanym intrumencie.

ƒ Dzielny ekolog to... – Zachęcamy dzieci do wypowiedzi na temat: Kto to jest dzielny ekolog? Co trzeba robić, aby zostać dzielnym ekologiem?. Wspólnie z dziećmi wymienia proste czynności, które mają duże znaczenie i które można wykonywać każdego dnia, np. oszczędzanie, wody, gaszenie światła, podróżowanie rowerem zamiast samochodem.

Proponujemy na dużym arkuszu papieru np. z gazety, aby dziecko się na nim położyło, rodzic obrysowuje kontury, a potem wyklejamy sylwetę kawałakmi gazet z ilustracjami, np. roślin, zwierząt, widoków.  Ta postać to Ty (dziecko)- Ty jesteś dzielnym ekologiem.

Karta pracy- str.33  – dzieci liczą śmieci prawidłowo umieszczonych w różnych pojemnikach.

Zabawa dla wszyskich- rozwiń wełnianą nitkę na dywanie, a teraz zacznij po niej chodzić, pamiętaj niczego nie omijaj i nie spadnij.

Życzymy udanej zabawy.