Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

1.04.2020 Krasnoludki

Temat : Pudełkowy świat.

 

 

Witajcie kochani, dzisiaj zaczynamy pracę z karta ze str.113. Wyjmijcie karty razem z mamą i porozmawiajcie n ich temat. Co na nich widzicie?

Proszzę, aby dziecko opowiedziało samo. Proszę - poukładaj obrazki w odpwoiedniej kolejności i przyklej na kartkę.

,,Pudełkowa matematyka"- poproś mame o pudełka, kartoniki różnej wielkości. Podzieł pudełka na małe i duże, powkładaj mniejsze pudełka do większych. Ile małych się zmieściło? Policz

Zabawa ruchowa ,,Tor przeszkód"- ustaw pudełka w róznych miejscach w pokoju.  Poproś mamę, aby pokonała tor przeszkód chodząc, biegając, podskakując.

 

A.Frączek ,,Kosz"

Kosz – Ktoś postawił dziś pod słupem kosz blaszany… Ale super! – cieszy się rozbójnik Paweł. – Świetnie będę miał zabawę!
Kosz zamienić można w statek, czołg, samolot lub armatę, można dać do środka nurka i się turlać po pagórkach.

Z klapy można zrobić zbroję i w tej zbroi toczyć boje, można ciągnąć ją na sznurku albo toczyć po podwórku, aż powstanie hałas taki, że sąsiedzi umkną w krzaki. Można, można…
– Nie ma mowy! Wybij sobie figle z głowy! – pan dozorca nadbiegł z krzykiem, – Co ja mam z tym rozbójnikiem…! Czołg? Armata?! Rycerz w zbroi?!!! Chciałbyś się w ten kosz wystroić? Przecież wszyscy – nawet dzieci – wiedzą, że to kosz na śmieci!

Dziaisja i my zabawimy sie w konstruktorów i zbudujemy pudełkowy świat. Oklejamy nasze pudełka kolorowym papierwm, dorysowujemy okna lub doklejamy. Ustawiamy domy jak w naszej miejscowości. Pamiętaj o ulicach, parkach, placach zabaw. Teraz możesz się już bawić.

4-latki

ƒƒ Tworzymy zbiory – zabawa matematyczna. Przygotuj pojemniki, zakrętki od słoików, korki od butelek, a może gazetowe kulki. Usiądź z mamą na dywanie i słuchaj uważnie. Tyle razy ile mama zaklaszcze, tyle elementów włóż do pojemnika. Spróbuj też zaklaskać. Powtórz zabawę kilka razy. Policz.

,,Fabryka śmieci"- wszystkie śmieci zostały wyprodukowane w jakieś fabryce. Twoi rodzice to jedna fabryka, a ty to druga fabryka.  Przydadzą nam się śmieci z poprzedneiej zabawy- plastik i papier oraz kostka do gry.  Każdy producent rzuca kostką i zabiera tyle swoich śmieci ile oczek na kostce. Wygrywa ta fabryka, która wyprodukowała jak najmniej śmieci.

Wykonajj zadanie w karcie pracy str.32

ƒƒ Co możemy zrobić z gazety? – Tłumaczymy, że nie wszystkie wykorzystane przedmioty trzeba od razu wyrzucać. Czasami warto zastanowić się, czy nie można byłoby ich ponownie do czegoś użyć.Zachęcamy dzieci do naśladowania zabaw z wykorzystaniem gazet, jak np.:

delikatne unoszenie i opuszczanie, zwijanie w rulon – tworzenie lunety, składanie wachlarzy, czapek, statków, robienie kul.

,,Ptak cudak"- propozycja dla wszystkich dzieci. Pozbieraliśmy różne śmieci, wykorzystajmy je do stworzenia śmieciowych zwierzątek. Dodaj piórka, guziki, pomponiki. Nazwij swojego cudaka, pamiętaj o zdjęciu.

Wesołej zabawy.