1.04.2020 Krasnoludki
Temat : Pudełkowy świat.
Witajcie kochani, dzisiaj zaczynamy pracę z karta ze str.113. Wyjmijcie karty razem z mamą i porozmawiajcie n ich temat. Co na nich widzicie?
Proszzę, aby dziecko opowiedziało samo. Proszę - poukładaj obrazki w odpwoiedniej kolejności i przyklej na kartkę.
,,Pudełkowa matematyka"- poproś mame o pudełka, kartoniki różnej wielkości. Podzieł pudełka na małe i duże, powkładaj mniejsze pudełka do większych. Ile małych się zmieściło? Policz
Zabawa ruchowa ,,Tor przeszkód"- ustaw pudełka w róznych miejscach w pokoju. Poproś mamę, aby pokonała tor przeszkód chodząc, biegając, podskakując.
A.Frączek ,,Kosz"
Kosz – Ktoś postawił dziś pod słupem kosz blaszany… Ale super! – cieszy się rozbójnik Paweł. – Świetnie będę miał zabawę!
Kosz zamienić można w statek, czołg, samolot lub armatę, można dać do środka nurka i się turlać po pagórkach.
Z klapy można zrobić zbroję i w tej zbroi toczyć boje, można ciągnąć ją na sznurku albo toczyć po podwórku, aż powstanie hałas taki, że sąsiedzi umkną w krzaki. Można, można…
– Nie ma mowy! Wybij sobie figle z głowy! – pan dozorca nadbiegł z krzykiem, – Co ja mam z tym rozbójnikiem…! Czołg? Armata?! Rycerz w zbroi?!!! Chciałbyś się w ten kosz wystroić? Przecież wszyscy – nawet dzieci – wiedzą, że to kosz na śmieci!
Dziaisja i my zabawimy sie w konstruktorów i zbudujemy pudełkowy świat. Oklejamy nasze pudełka kolorowym papierwm, dorysowujemy okna lub doklejamy. Ustawiamy domy jak w naszej miejscowości. Pamiętaj o ulicach, parkach, placach zabaw. Teraz możesz się już bawić.
4-latki
Tworzymy zbiory – zabawa matematyczna. Przygotuj pojemniki, zakrętki od słoików, korki od butelek, a może gazetowe kulki. Usiądź z mamą na dywanie i słuchaj uważnie. Tyle razy ile mama zaklaszcze, tyle elementów włóż do pojemnika. Spróbuj też zaklaskać. Powtórz zabawę kilka razy. Policz.
,,Fabryka śmieci"- wszystkie śmieci zostały wyprodukowane w jakieś fabryce. Twoi rodzice to jedna fabryka, a ty to druga fabryka. Przydadzą nam się śmieci z poprzedneiej zabawy- plastik i papier oraz kostka do gry. Każdy producent rzuca kostką i zabiera tyle swoich śmieci ile oczek na kostce. Wygrywa ta fabryka, która wyprodukowała jak najmniej śmieci.
Wykonajj zadanie w karcie pracy str.32
Co możemy zrobić z gazety? – Tłumaczymy, że nie wszystkie wykorzystane przedmioty trzeba od razu wyrzucać. Czasami warto zastanowić się, czy nie można byłoby ich ponownie do czegoś użyć.Zachęcamy dzieci do naśladowania zabaw z wykorzystaniem gazet, jak np.:
delikatne unoszenie i opuszczanie, zwijanie w rulon – tworzenie lunety, składanie wachlarzy, czapek, statków, robienie kul.
,,Ptak cudak"- propozycja dla wszystkich dzieci. Pozbieraliśmy różne śmieci, wykorzystajmy je do stworzenia śmieciowych zwierzątek. Dodaj piórka, guziki, pomponiki. Nazwij swojego cudaka, pamiętaj o zdjęciu.
Wesołej zabawy.