Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

1.04.2020 Słoneczka

Temat: Wiemy, jak dbać o świat wokół nas.

 

 

ƒEkologiczne instrumenty – praca techniczna. Dzieci odrysowują na kartonie kształt krawędzi plastikowych pojemników, np. po jogurtach, serkach. Następnie do pojemników wsypują trochę ryżu, grochu luba fasoli,zaklejają otwór i oklejają białym papierem. Dowolnie ozdabiają swoje instrumenty.

Nasza muzyka – zabawy muzyczne. Dzieci trzymają w dłoniach ekologiczne grzechotki.Dzieci sprawdzają, jakie dźwięki wydają grzechotki napełnione grochem, ryżem lub kaszą.Wypowiadamy słowo „ekologia” różnym natężeniem głosu (cicho, głośno, szybko, wolno). Zadaniem dzieci jest grzechotanie w taki sam sposób, w jakirodzic powiedział słowo.

Gdzie wędrują śmieci? – historyjka obrazkowa. Dzieci oglądają znak recyklingu: opowiadają, z czego się składa, jaki ma kolor i co oznacza. Zachęcamy dzieci do wypowiadania się na temat wędrówki butelki: Chłopiec kupuje sok w butelce plastikowej w sklepie. Co powinien zrobić, jak wypije sok? Co dalej stanie się butelką? Kto zgadnie, jaka jest dalsza wędrówka butelki?. Dzieci wklejają brakujące obrazki. KP3 s. 43

Filtr do wody – zabawa badawcza.Odczytujemy list: Matka Natura powiedziała mi, że na świecie jest bardzo dużo zanieczyszczonej wody. Jest jej bardzo smutno z tego powodu. Ale wiecie co? Ja mam pomysł, jak można sprawić, żeby Matka Natura poczuła się lepiej! Wiem, jak można oczyścić wodę. Chcecie się dowiedzieć? Do dzieła! Butelkę odwracamy tak, aby zakrętka była na dole. Kładziemy watę na spód, później piasek, a na górze kamyczki. Gotowe! Świetnie się spisaliście! Teraz czas na test naszego filtra. Przelejcie brudną wodę przez filtr i zobaczymy, co się stanie. Jak myślicie, woda będzie czysta czy brudna? Dlaczego?. Dzieci otaczają nauczyciela, stając w kole: są angażowane do pomocy na każdym etapie prac. Po przefiltrowaniu wody prowadzący opowiada, że na podobnej zasadzie działają oczyszczalnie ścieków, dzięki którym do naszych domów trafia czysta woda.

Figury geometryczne- Na dywanie są rozłożone cztery duże figury. Dzieci tańczą swobodnie. Gdy następuje przerwa w muzyce, wypowiadamy nazwę figury geometrycznej, a zadaniem dzieci jest ustawienie się obok tej figury. Środki dydaktyczne: cztery wycięte duże figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt prostokąt), podkład muzyczny. Polecamy piosenkę- ,,Ziemia to wyspa zielona"

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

Co się stanie z wodą? – zabawa badawcza. Pytania wprowadzające: Co robimy w tym tygodniu związanego z przyrodą? Demonstrujemy im dwa słoiki z wodą. Wszyscy wspólnie przykrywają jeden czarną, drugi przezroczystą folią i mocują ją za pomocą gumek recepturek. Następnie stawiają obydwa słoiki w słonecznym miejscu i obserwują co jakiś czas, co się dzieje z wodą, podsumowują doświadczenie (słońce rozgrzewa wodę w naczyniach, dodatkowo czarna folia wzmacnia efekt, bowiem pobiera więcej energii słonecznej, dlatego woda pod nią jest cieplejsza, w szczególnie nasłonecznionym miejscu na ściankach mogą pojawić się kropelki, ponieważ woda zaczyna parować).

4- latki KP str.33

Proponujemy bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=I-b0z5LqhKc

https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU

Możemy potańczyć: https://www.youtube.com/watch?v=9rfdFGvCxkw