Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

30.03.2020 Słoneczka

Temat: Potrafimy segregować śmieci.

 

 

  1. Słuchanie opowiadania G.Kasdepke połączone z rozmową kierowaną (ćwiczenie koncentracji uwagi podczas czytanego tekstu i umiejętności odpowiedzi „na temat”)

,,Śmiecenie"

    Babcia Joasia trochę się obawiała zabrać Kubę i Bubę do kina- bo też dobrze wiedziała, do czego są zdolne jej drogie wnuczęta. Ale pan Waldemar nalegał ; wkrótce miał zostać mężem babci Joasi i bardzo chciał zaprzyjaźnić się z bliźniakami. Dlatego w ostatni wieczór ruszyli całą czwórką na film. Mimo początkowych obaw babci Joasi, Kuba i Buba zachowywali się nadzwyczaj przyzwoicie; powiedzieli „dzień dobry”, podziękowali za zaproszenie, nie hałasowali, nie bili się, nie kłócili, byli ładnie i czysto ubrani- innymi słowy: „Nie te dzieci!”…

– Przeczytaliście do końca podręcznik dobrych manier? – szepnęła babcia, zdziwiona, że Kuba i Buba nie szeleszczą nawet za bardzo papierkami od słodyczy.

– Prawie  – odszepnął Kuba. – Jesteśmy kulturalni do litery „s”…

– Jak to? –  zdziwiła się babcia Joasia.

Siedzący z tyłu ludzie syknęli niecierpliwie.

– Znamy wszystkie hasła od litery „a” do litery „s” – wyjaśniła szeptem Buba. – Czyli od „autograf” do „sztućce”…

– No, no…- zdziwiła się babcia Joasia.

Jeszcze bardziej była zdziwiona, gdy w kinie zapaliło się światło.

– A o śmieceniu nic tam nie było?…- jęknęła, patrząc na walające się u stup Kuby i Buby papierki od słodyczy.

– No co ty, babciu?! – Kuba spojrzał na nią ze zdumieniem. – Nie znasz alfabetu?!

– Właśnie poparła go Buba.- „Śmiecenie” jest dopiero na literę „ś”!…

Grzegorz Kasdepke „Śmiecenie”

Kto był głównym bohaterem opowiadania? W jakie miejsce wybrali się bohaterowie? Jak Kuba i Buba zachowywali się w kinie? Co niewłaściwego zrobili? Jak powinni się zachować? Czy wiecie, dlaczego nie można śmiecić? Co by się stało, gdyby ludzie po sobie nie sprzątali?.

ƒCo do czego wrzucamy? – burza mózgów, klasyfikacja jakościowa. Kładziemy worki na śmieci w jednym rogu, a w drugim, np. na tacy lub w koszu, zmieszane różne śmieci. Następnie zadajemy pytania: Do którego worka wrzucimy butelkę plastikową? Do którego worka włożymy pojemnik szklany? Do którego worka włożymy papier? A do którego obierki?.

ƒUłóż to, co ja – zabawa matematyczna, układanie rytmów. Dajemy każdemu dziecku kolorowe zakrętki i układa różne rytmy, np. jedna zakrętka, odstęp, dwie zakrętki; zakrętka czerwona, zakrętka niebieska. Zadaniem dzieci jest ułożenie rytmu według wzoru.

Kula z papieru – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Dziecko robi trzy papierowe kule i próbuje trafić nimi do kosza. Dziecko, które trafi do kosza, za każdy rzut jest nagradzane brawami.

ƒPojemniki na śmieci – zabawa edukacyjna z kartą pracy. Dzieci rysują po śladzie pojemniki na śmieci. Następnie wklejają naklejki śmieci na właściwych pojemnikach. Środki dydaktyczne: KP3 s. 41, ołówki.

Karty pracy 4-latki nr 3 str.30 i 31!!

A na zakończenie proponujemy piosenkę ,,Nasza planeta"- do tańca można wykorzystać bibule kolorową lub tasiemkę.

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Można zobaczyć z dziećmi bajkę proekologiczną.

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k