Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

16.04.2021 Słoneczka

Drodzy Rodzice!

 

Przedstawiamy propozycje zabaw na dziś.

 

 

Dzień piąty: Nasze rady na odpady.

Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: pudełko wypełnione różnymi opakowaniami po produktach spożywczych (butelki, puszki, rolki po papierze toaletowym, kubeczki po serkach, szklana butelka itp.), zdjęcia pojemników do segregowania odpadów, 3 reklamówki oznaczono kolorami (żółtym, niebieskim, zielonym), baterie, ubrania, obierka od ziemniaka.

 

  1. Zabawa dydaktyczna – Segregujemy opakowania.

Rodzic prezentuje dziecku pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi, szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi. Dziecko ogląda opakowania i segreguje je według materiału, z jakiego zostały wykonane.

  1. Zabawa dydaktyczna – Kolorowe pojemniki.

Rodzic mówi dziecku, że dziś będą bawić się w ekologów i wyjaśnia dziecku znaczenie tego słowa:

Ekolog to specjalista w dziedzinie ochrony przyrody. To osoba, która żyje w zgodzie z naturą, dba o środowisko, o zużycie wody i energii, segreguje odpady.

Rodzic zaprasza dziecko do zabawy, podczas której pozna nowy sposób chronienia przyrody – segregowanie odpadów. Prezentuje dziecku zdjęcie pojemników, których

używa się do segregowania odpadów i wyjaśnia jakie odpady należy do nich wkładać:

- Do żółtego kosza wyrzucamy metale i tworzywa sztuczne,

- Do zielonego kosza wrzucamy szkło,

- Do niebieskiego pojemnika wkładamy papier.

Rodzic tłumaczy dziecku, że segregowanie odpadów jest bardzo ważne, ponieważ możemy je ponownie przetworzyć, czyli ponownie wykorzystać. W ten sposób

sprawimy, że na Ziemi będzie mniej śmieci.

Proces ponownego przetwarzania odpadów nazywamy recyklingiem.

  1. Zabawa dydaktyczna – Segregujemy odpady.

Rodzic rozsypuje na podłodze pudełko z odpadami i umieszcza na środku 3 reklamówki oznaczone kolorami niebieskim, zielonym i żółtym. Prosi dziecko, aby po kolei

zbierało przedmioty z podłogi i wkładało je do torby oznaczonej odpowiednim kolorem (żółtym – plastik i metal, zielonym – szkło, niebieskim – papier).

  1. Zabawa dydaktyczna – Co zrobić z tymi przedmiotami?

Rodzic prezentuje dziecku inne odpady, których nie można wrzucić do żadnej z reklamówek (pojemników) baterie, ubrania, obierki ziemniaka. Wspólnie zastanawiają

się, co należy zrobić z takimi śmieciami. Rodzic informuje dziecko, że:

- stare ubrania wrzuca się do pojemników na niepotrzebną odzież,

- baterie należy odnieść do punktu odbioru sprzętu elektrycznego i elektronicznego i do specjalnych pojemników w wyznaczonych miejscach,

- obierki ziemniaka i ogryzki od jabłka to odpady biodegradowalne − można zrobić z nich nawóz. Wrzucamy ich do specjalnych pojemników lub zakopujemy w ogrodzie.

5. Zabawa ruchowa – Wyrzuć śmieci!

Dziecko maszeruje po pokoju w różnych kierunkach. Co kilka kroków wykonuje skłon i naśladuje wyrzucanie śmieci.

6. Praca plastyczna – Zabawka z recyklingu.

Rodzic stawia na stole pudełko wypełnione różnymi opakowaniami po produktach spożywczych (butelki, puszki, rolki po papierze toaletowym, kubeczki po serkach,

szklana butelka itp. Zadaniem dziecka jest połączenie dostępnych materiałów i zaprojektowanie własnej zabawki zbudowanej z odpadów. Elementy należy łączyć taśmą

klejącą lub sznurkiem. Po skonstruowaniu zabawki należy ją ozdobić np. pomalować farbami.

Propozucje:

Drugie życie plastikowych butelek – Szkoła Podstawowa nr1 im. Kardynała  Bolesława Kominka w Kątach Wrocławskich