Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

13.04.2021 Krasnoludki

 

Drodzy Rodzice! 

Przedstawiamy propozycje zabaw na dziś. 

Dzień drugi: Dbamy o ogródek

Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu: obrazki przedstawiające różne przedmioty (konewkę, grabie, łopatę, motykę, garnek, poduszkę, skrzynkę na kwiaty,

szczotkę do włosów),

obrazek przedstawiający ogród, rzeczy potrzebne do założenia hodowli cebulek kwiatowych.

 

 

  1. Słuchanie fragmentu wiersza W ogródku (autorka: M. Konopnicka)

Pójdź, laleczko, do ogrodu,

Słonko cudnie dziś przygrzewa!

Znać i kochać trzeba z młodu

Nasze kwiaty, nasze drzewa!

To jest, widzisz, śliczna róża:

Masz, powąchaj! Hop do góry!

Jak urośniesz, będziesz duża,

To dostaniesz kwiatek który.

Tutaj pod nią stokroć świeci

I fijołki patrzą z trawki;

Bardzo brzydko, kiedy dzieci

Depcą kwiaty dla zabawki!

One wszystkie czują, żyją...

  1. Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:

- Gdzie zapraszana jest laleczka?

- Jakie rośliny znajdują się w ogrodzie?

- Co robią dzieci z kwiatkami?

- Czy to dobre zachowanie?

  1. Zabawa – Ziemia, woda, powietrze.

Dziecko stoi w wybranym miejscu pokoju. Na hasło:

ziemia – dotyka dłońmi podłogi,

woda – chwyta się dłońmi za kolana,

powietrze – podnosi ręce do góry, wskazując przestrzeń nad sobą.

Rodzic wyjaśnia, że rośliny, tak jak ludzie i zwierzęta, oddychają. Pochłaniają przy tym

szkodliwe gazy, a wydzielają tlen, który jest potrzebny do oddychania ludziom i zwierzętom.

Jeżeli ziemia, woda i powietrze są zanieczyszczone, to szkodzą nie tylko ludziom, ale zwierzętom i roślinom, które wtedy chorują.

4. Ćwiczenia logopedyczne

Dziecko naśladuje ruchy za rodzicem:

układa wargę dolną na górnej, a potem górną na dolnej,

złączonymi wargami wykonuje ruchy okrężne,

dolną wargą zasłania dolne zęby, a górną wargą ‒ górne zęby,

dmucha przez złączone wargi, lekko wysunięte do przodu,

naśladuje ssanie cukierka,

nabiera powietrze pod górną wargę, a potem pod dolną,

5. Zabawa rozwijająca logiczne myślenie – Co przyda się w ogrodzie?

Rodzic pokazuje obrazek przedstawiający ogród, w którym odbywają się różne prace (wiosną).

Obok niego układa obrazki przedstawiające różne przedmioty (konewkę, grabie, łopatę, motykę, garnek, poduszkę, skrzynkę na kwiaty, szczotkę do włosów).

Dziecko wybiera obrazki przedstawiające te przedmioty, które przydadzą się do pracy w ogrodzie. Wymieniając pasujące do obrazka elementy mówi, w jaki

sposób wykorzystuje się je w ogrodzie.

6. Założenie hodowli cebulek kwiatów na rabatce lub w doniczce.

Rodzic wspólnie z dzieckiem poszukuje w ogrodzie miejsca zapewniającego roślinom najlepszy rozwój. Dziecko uzasadnia swój wybór. Następnie przypomina

kolejność wykonywania poszczególnych prac w ogrodzie i wspólnie z rodzicem wykonują je: przekopują ziemię szpadelkami i wyrównują ją grabkami, wykonują w

ziemi wgłębienia patykiem, sadzą cebulki kwiatów i podlewają je wodą z konewki. Rodzic przypomina dziecku o konieczności systematycznej pielęgnacji roślin,

zachęca go do śledzenia ich wzrostu. (podobne czynności wykonują zakładając hodowlę cebulek kwiatowych w doniczce).

 Możemy wspólnie z dzieckiem obejrzeć bajkę o żółtym tulipanie: https://www.youtube.com/watch?v=FMLwRjaGuWE

Pozdrawiamy serdecznie.