Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

Słoneczka 29.03.3021

Drodzy Rodzice!

Przedstawiamy propozycje zabaw z dziećmi na świąteczny tydzień.

Temat: Koszyczek wielkanocny.

Eksperyment: Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?Dwie szklanki z wodą i dwa jajka: świeże i stare.Nalewamy do obu szklanek wodę (po pół szklanki). Prezentujemy dzieciom dwa jajka i pyta: Czy wiecie, po czym poznać, że jajko jest świeże? Prosimy dziecko, aby włożyło do każdej szklanki po jednym jajku i ob-serwowały, co się z nimi dzieje. Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest świeże, opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.N. demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują. Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko. Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przelicza-ją kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.Rogi baranka baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.Baranki na halibaranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami. Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

,,Koszyczek" - zagadka B.Szelągowskiej:

To w nim leżą na serwetce jajka malowane,a pośrodku, obok chlebka, spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboli

Prezentujemy koszyczek wielkanocny i jego zawartość. Dzieci nazywają znajdujące się w nim przed-mioty.Wyjaśniamy ich symbolikę

.Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.

Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.

Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.

Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.

Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.

Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

Proponujemy wykonanie z dziećmi masy solnej.

Mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe Odmierzamy do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np.: 1 szklanka mąki i 1 szklanka soli. Ilość mąki i soli . Stopniowo dodajemy ½ szklanki wody i miesza. Warto założyć rękawiczki jednorazowe, gdyż sól może powodować uszkodzenia naskórka. Konsystencja ciasta musi być elastyczna. Możemy lepić jajka różnej wielkości z masy solnej.  Odstawiamy jajka w pobliże kaloryfera lub w nasłonecznione miejsce , aby wyschły.Po wyschnięciu możemy je pomalować farbami plakatowymi.

 

Zwierzaki z papierowych talerzyków

Zabawę dla dzieci uda się zrobić z tego, co znajdziemy w domu. Oto prosty pomysł na wykonanie kurczaczka i baranka. Użyj papierowych talerzyków, kolorowego papieru, waty, samoprzylepnych oczu, które można zastąpić papierem, kleju biurowego, paru żółtych piórek lub papierków.

 

00a

Więcej pomysłó na strone https://www.twojediy.pl/wielkanoc-kreatywne-zabawy-dzieci/